Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eller et stratocaster "broderi"?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bygge en Strat i engelsk racingstil fargemessig. Kroppen skal være i farge britisk racing grønn og dette plekterbrettet har jeg satt på lerret hullet opp hele stasen og den skal sprayes med lysebrun lakk. Så skal jeg brodere med tråd i hullene annenhver gulfargen tråd og britisk racing grønn. Pickups blir lakket britisk racing og gull knotter.

post-13591-0-35090800-1423952594_thumb.j

post-13591-0-75319000-1423952617_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splitsound

Når jeg får kropp i grønn britisk racing og chrome pickups og chrome hardware så blir dette en Strat til ære for Morgan sportsbiler.

Nå er jo British Racing Green (BRG) en farge som er brukt av mange flere enn Morgan.

På 40-50 og 60-tallet var det vanlig at engelske løpsbiler var lakkert i BRG. De tyske var sølvfargede, de italienske røde (f.eks.Monza Rosso) og de franske var blå med to hvite striper over panser, tak og hekk. Veldig praktisk egentlig når man satt på lektene og heiet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo British Racing Green (BRG) en farge som er brukt av mange flere enn Morgan.

På 40-50 og 60-tallet var det vanlig at engelske løpsbiler var lakkert i BRG. De tyske var sølvfargede, de italienske røde (f.eks.Monza Rosso) og de franske var blå med to hvite striper over panser, tak og hekk. Veldig praktisk egentlig når man satt på lektene og heiet :)

Æresgitat til engelsk racing, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å utdype:

Stoff, nål og tråd gir ikke assosiasjoner til britiske racingbiler.

Krom, klink og sveis gjør...

Skinn hører med for min del iallefall.

Få en metallic grønn gitar, gjerne med hvit racing stripe og nummer, brunt skinnbrett og riktig hardware, så kan det bli morsomt det:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er jo artig, hadde engang en Gibson SG GT. Litt krom hører med, ja.

Bilde fra https://c2.staticflickr.com/4/3316/4627507739_c927fcf077.jpg.

Krom kommer. Pickups og tone kontroller blir i krom, samt hardware.

Det er brodert og ser grønt ut i vikeligheten, ikke sort. Der er det kameraet som feiler

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.