Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vill du dra på Europaturne?


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Hej, nu är det så här att jag ska bli pappa igen och har inte möjlighet att dra på Europaturne med bandet nu i juni så jag letar helt enkelt efter en tillfällig ersättare för mig själv :) .

Vi i Riots spelar punkrock (hemsida). Gitarspelmässigt så ska det inte vara något problem, jag klarar det (nästan) så då klarar du det också. Jag är ärligt talat ingen duktig gitarist. Det är så klart ett plus om du tycker om musiken.

Vi dricker, om du gör det eller inte är upp till dig, men håller oss borta från dop och det må du också göra om du ska spela med oss (folk får så klart göra som de vill men vi orkar inte den grejen internt i bandet. Been there, done that.). Lyxiga hotelrum blir det inte, men nånstans att sova (billigt hotell, spelstället, arrangörens golv, vanen eller liknande). Några timmars körning per dag bör du räkna med. Ett gig tar kanske 30 minuter. Din ålder är ganska oviktig för oss men vi är mellan 30 och 47 så om du är 16 så blir det kanske litt rart. En sån här resa blir inte mer morsom än man gör den till så det är så klart positivt om du är social och har humor mm. Vi har det oftast jikligt hyggligt tillsammans.

Alla datum och gigs är inte klara ännu men det rör sig om ca 17-27/6. Tyskland Tjekkia, Nederland, Frankrike och där i krokarna. Jag hoppas att jag kan flyga ner och ta några gigs så om du inte kan alla datum så kan vi kanske få det till ändå.

Om du tänker ”hm, undrar hur mycket jag kan tjäna på det här?” så är du inte rätt person. Om du tänker ”fan vad kul, musik, gitar, öl, turnevan, nya vänner, historier til barnbarna, kontakter, erfaring mm”, då kan vi börja snacka. Pengamässigt så går det i back, sån är det bara men jag kan garantera att det är värt det och jag kommer att vara brutalt avundsjuk på den som drar i stället för mig :) .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, bra fråga :) . Det är inte helt bestämt ännu men det lutar mot att vi flyger ner och leier backline där. Men utstyr ordnar sig så det ska inte vara avgörande. Körkort är inte heller ett måste, det kan till och med bli så att vi leier chaufför också, oh sweet luxury.

Nån speciell grund till att du inte är rätt man till jobben, Euphor:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alltså folkens, jag sa "ÄR DET NÅGON SOM HAR LUST TILL ATT DRA PÅ EUROPATURNE?"

Jag har full förståelse för att inte alla har möjlighet till att dra, jag har full förståelse för att inte alla liker musiken och jag har full förståelse för att inte alla har lust.. men att INGEN svarar "hey, man, bring it on", har jag litt svårt för att förstå. Vi överlever, vi har några options, men seriöst, är det ingen som vill? Kanske det är så att alla här är dopeheads och att det är där problemet ligger, eller? Fan säg att du är drogfri, skjut på toaletten så tar vi problemet när det dyker upp :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ANER ikke hvor lyst jeg har til å melde meg, Tuff, men jeg hadde desverre ikke mulighet, selv om jeg skulle vært så heldig at dere skulle villet ha meg med, grunnet jobb. Om det ikke hadde vært for det, så skulle jeg jaggu ha gjort mye rart for at valget skulle falt på meg. ;)

Håper dere finner noen som passer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.