Gå til innhold

Anbefalte innlegg

New old guitar day og sånn. Våger meg på Epiphone her inne, selv om det kanskje er å banne i kjerka? ;)
Hadde for et par år siden en Epiphone 1961 SG Special i nydelig TV yellow med p 90s i.
Ble ikke helt venn med P 90, så solgte denne og kjøpte en Dot som jeg enda har.
Kjøper og jeg ble etterhvert kompiser og byttelånte litt gitarer og pedaler osv.

Dessverre er kjøper glad i biltemalakk og fresing, så den gikk gjennom mange metamorfoser.
Jeg fikk tilbud om å kjøpe den for latterlige 500 spenn, og slo til, gøy med en rølpegitar som man kan ha det litt moro med. Angrer på at jeg ikke tok et før-bilde, men den var altså lakket i gull og blå med biltemalakk (grøss...) og frest ut til jazzmasterpickup i hals og humbucker i bro. Han hadde også satt på tune o matic bro.

Fjerna lakken med damas neglelakkfjerner og noe lakkfjerner fra biltema, dessverre hadde han vært framme med pussemaskin litt her og der som dere ser, men bedre enn biltemalakk.

Satte inn en Kent armstrong minihum i bro og en GFS alnico et eller annet kjøpt av Foo her på forumet, i neck.
Kjøpte pearl pickguard fra kina. Nå mangler igrunn bare hvite knotter.

Gitaren ser ikke så pen ut akkurat, men spiller helt kurant.

post-13044-0-88673000-1423838785_thumb.j

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rocka øks! Syns absolutt ikke det er å banne i kjerka å kjøpe epiphone! Hvis gitarn er komfortabel og låter greit er det vel samma f... hva som står på headstock.. :-) Men skjønner deg godt, det er alt for mye snobberi og ideer om at high end boutiqe gitarer er det eneste som "funker" rundt forbi..

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rocka øks! Syns absolutt ikke det er å banne i kjerka å kjøpe epiphone! Hvis gitarn er komfortabel og låter greit er det vel samma f... hva som står på headstock.. :-) Men skjønner deg godt, det er alt for mye snobberi og ideer om at high end boutiqe gitarer er det eneste som "funker" rundt forbi..

Jau takk :)

Og må jo innrømme at som uføretrygda fattigfrans så blir en jo misunnelig på alle disse NGD trådene med R8, R9 osv.

Men jeg unner dem det såklart :) Føler meg kanskje litt småtaper til tider bare ;) hehe....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fet rockegitar! Gøy med instrumenter en ikke trenger å være så redd for. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Happy NGD! For å være ærlig er jeg lei av R6, 7, 8 kjøret som foregår til tider. Hadde ikke engang hørt om de før jeg begynte å henge her og brukes virker det som om det er de eneste gitarene i verden verdt å eie (til tider).

Prøver ikke å fornærme noen bare så det er sagt.

Dette var en tøff rakker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Happy NGD! For å være ærlig er jeg lei av R6, 7, 8 kjøret som foregår til tider. Hadde ikke engang hørt om de før jeg begynte å henge her og brukes virker det som om det er de eneste gitarene i verden verdt å eie (til tider).

Prøver ikke å fornærme noen bare så det er sagt.

Dette var en tøff rakker :)

Samme her, og heller ikke for å fornærme noen. Hadde jeg hatt pæææng hadde jeg også kjøpt meg hvertfall en svindyr gitar. Dog her i gården er det Gretsch White Falcon som står på luksusønskelista.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Virus
      Hallo! Midt oppi økonomiske vansker for forumet (håper det ordner seg 🙁, ta deg råd til å bli støttemedlem!) har jeg fått meg en ny gitar. 
      Guitar Info
      Your guitar was made at the 
      Peerless Plant, Korea
      on July, 1998
      Det vil si den var ny i 1998. Men har holdt seg fint syns jeg. Er litt slitasje på båndene, men spiller fint. Lakken er nydelig, jeg syns fargen er herlig. Er litt buzz i enkelte bånd, så må nok få den levert til justering om ikke så altfor lenge. Noen tips til hvem som er best til dette i Bergen? Dette er min første «hollowbody», skal skifte strenger, hvilken størrelse på strengene er best på en slik gitartype?

Her har dere noen bilder. 

• Av jabe1807
      Hva tenker dere om denne gitaren, Epiphone Les Paul Standard Plus-Top Pro Honey Burst?
      Jeg skal kjøpe min første el-gitar etter å ha klimpret på min akustiske i noen år.
      Vil denne fungere som en god allroundgitar til hobbybruk? Jeg ser at den får god omtale på You Tube.
      Syns denne har best utseende, da den er en kopi av "the holy gral" ?

• Av Affen
      Kjøpt tidligere i høst, Epiphone EJ200SCE. Nyyydelig gitar med herlig lyd.

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av SunMaster
      Nå vet jeg jo at disse har vært diskutert opp og ned i mente. Jeg syns de var litt artige, og når jeg satt dem til max følsomhet klarte de å stemme gitaren ganske bra. Men over tid stusset jeg jo på at strengene hele tiden sank. Sånn en liten justering hver 20-30 minutter eller noe. Jeg har jo andre gitarer som ikke har dette problemet (am fender deluxe, esp eclipse++), men tenkte at det var disse problemene med å holde stemmingen som Gibson er så beryktet for som var saken. Selv om jeg har satt in en tusqxl.
      Så røyk den ene robotuneren, og jeg bestemte meg for å kjøpe noen locking tuners som jeg kjenner fra før.

Og... helt utrolig, jeg har en SG som holder stemminga like godt som de andre gitarene mine.  Det tok meg ett år å lære å hate g-force ?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.