Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

La oss snakke om trommer, den virtuelle varianten


Anbefalte innlegg

Har selv brukt AD, EZD1 og EZD2 (med ulike expansions), men landet selv på SD2 og har brukt det i årevis nå. Ene og alene fordi jeg vil mixe lyden til å bli sånn JEG vil ha den (Eq, kompresjon, etc). Hvis du ikke skal redigere alt mulig rart, men rett og slett bare track'e ferdige grooves så fungerer de tre førstnevnte utmerket. Det blir en smakssak hva du syns låter best.

Det skal sies at du kan route alle track'ene som ligger i de tre førstnevnte til egne tracks utenfor plugin'en (altså til dedikerte audio/aux tracks i DAW) men da kommer det ut ferdig mixet i utgangspunktet.

SD2 låter i mine ører en hel bøtte med gul saft bedre enn de andre alternativene på markedet, og den dagen du vil inn og finskru trommelyden din har du gått i baret hvis du kjøper EZD.

Dersom du noen gang skal trigge lyden fra trommeplugin via digitalt trommesett er SD2 også et hestehode foran, fordi "learn" knappen gjør at du kan sette opp dette på 2 minutter. De andre alternativene her har ingen slik funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående taktarter: Hvis det er taktskifter (evnt temposkifter) i ei låt legger jeg alltid opp et tempotrack i cubase sånn at klikk og grids stemmer hele veien. Så finner jeg en groove som likner litt på det jeg skal lage og bruker det som et utgangspunkt, eller så tegner jeg trommer fra scratch. Med mindre en skal kun ha fire flate, stemmer aldri trommegroovene med det jeg skal lage uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.