Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender strat. problemer


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Fender standard stratocaster MIM. Problemet er når jeg skifter strenger og setter på nye (samme tykkelse) så fyker bridgen/tremolo altfor høyt opp... Jeg er så lei dette. Jeg må skru inn den som holder fjæra hver gang og det er ikke alltid det hjelper heller... Nå får jeg ikke stemt A strengen fordi stemmeskrua blir altfor hard å skru.... Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den forfedlige lukta dere har i Moss som gjør det :P

Hvis du har skrudd brua helt i bunn så er det veldig merkelig at den flytter på seg.

Haha, det lukter ikke nå lengre. Jeg har ikke skrudd brua i bunn. Jeg liker å ha bridgen ikke så langt opp fra kroppen da jeg ikke bruker temolo-arm så mye. Jeg har ikke tenkt til å blokkere den heller. Jeg må hver gang skru den lengre og lengre inn etter hver gang jeg skifter strenger. Samme dim og merke! Den løfter seg altfor høyt for min smak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem med tremolo ved strengeskift, selv om du tar av alle. Det verste som kan skje, er at brua synker litt ettersom du setter på strengene. De problemene du beskriver tyder på at du gjør ett eller annet feil. Bruker du tuner når du stemmer opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.