Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til les paul?


btk

Anbefalte innlegg

Takker for alle svar! Mye nyttig her. Likte video av yamaha sg og så så den flott ut og! Så at det var coil split på den, hva gjør det i disse gitarene? Hvordan er det med lettspilthet/lav action? Skal sjekke litt så kan vi evt. snakkes om den traden din HenningSB. Mulig jeg er interessert men vil sjekke litt på bredden av hals og forskjellen på 1000/2000.

Ha en fin dag!

BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagstrøm da? Swede eller super swede. En av dem har fenderscale, husker ikke hvilken. Meget god byggekvalitet.

Kan være enig i at kvaliteten er god ift pris, men basert på de gitarene jeg har prøvd så vil jeg ikke si at det er en oppgradering fra Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som er i ferd med å sende en Sg1000 til extol.

Halsen er tynnere enn typisk les paul. Jeg synes den er perfekt og veldig lettspilt men det er jo alltid en smakssak. Dype perle-inlays som kjennes bra ut.

Jeg synes hals-pickupen er litt for bassete. Coil split er push/pull og er ok - men volumreduksjonen er ikke ubetydelig, og det kan være aktuelt å vurdere å f eks kompensere med boost pedal. Tonen fra split coil er mer p90 enn tele bridge. Bridge humbucker er nok litt klarere enn burstbucker men skal ikke banne på det.

Det tok en stund før jeg skjønte at gitaren også har tone bypass a la enkelte nyere les paul. Men måten å bruke den på er upraktisk: istedet for bryter eller push/pull blir det aktivert når tonekontrollen står på over 9. Det kan være litt knotete å huske, men det går jo an å venne seg til.

Årsaken til at jeg kvitter meg med den er at den er TUNG SOM F.

Jeg foretrekker SG1000 over SG2000 pga fravær av sustain-plata og den ekstra funksjonaliteten med coil split og tone bypass.

Endret av Atreju
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du tak i en billig Schecter Solo-6 så ville jeg kjøpt den.

Har sett dem til 2k brukt, det er en gitar på linje med gitarer opp i 10-15k klassen.

Litt tykk og rund hals, men for meg som bruker alle slags halsprofiler har det ingenting å si.

Masse planke for pengene.

Samme gjelder Hagstrom-gitarer.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.