Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Ingen flere som har problem med at SG'n tilter framover da? P.g.a. reimfestet. Irriterer meg mer og mer kjenner jeg. Må jobbe ekstra for å holde kroppen inntil. Gjelder forsåvidt også Flying V, Firebird, Explorer m.fl. Dette gjelder når man står. Går fint når man sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skaftetryne skrev:

Ingen flere som har problem med at SG'n tilter framover da? P.g.a. reimfestet. Irriterer meg mer og mer kjenner jeg. Må jobbe ekstra for å holde kroppen inntil. Gjelder forsåvidt også Flying V, Firebird, Explorer m.fl. Dette gjelder når man står. Går fint når man sitter.

Fest noen avbalanserings lodd på innsiden av elektronikkbrønn platen. Fås kjøpt på biltema. Er ofte ikke så mye som skal til.

spacer.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skaftetryne skrev:

Ingen flere som har problem med at SG'n tilter framover da? P.g.a. reimfestet. Irriterer meg mer og mer kjenner jeg. Må jobbe ekstra for å holde kroppen inntil. Gjelder forsåvidt også Flying V, Firebird, Explorer m.fl. Dette gjelder når man står. Går fint når man sitter.

Det varierer en del fra SG til SG. Jeg opplever ingen neck dive med hverken Junioren, Standarden eller Derek Trucks gitaren, kun SG-II-en som vipper. Men personlig har jeg aldri brydd meg, så for meg er det ikke et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Skaftetryne said:

Snakker ikke om neckdive her. Det er kroppen som tilter ut fra kroppen (min). Må klemme den inn med høyrehånden. Regner med det er en vanesak. Men en LP henger mye mer naturlig på meg. 

Dette var noe av det som irriterte meg mest når jeg skaffet meg en V. Men V'n ellers veldig behagelig å spille på stående, men som du sier må holde den litt mot kroppen da "toppen av kroppen" tilter ut.

Merker dette litt mindre på min SG (tror jeg....).

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skaftetryne skrev:

Snakker ikke om neckdive her. Det er kroppen som tilter ut fra kroppen (min). Må klemme den inn med høyrehånden. Regner med det er en vanesak. Men en LP henger mye mer naturlig på meg. 

Aha! Det har jeg aldri tenkt på, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ds var tipset mitt ikke like godt. Min opplevelse er motsatt av @blaamann sin. Tenker ikke over det med min flying v, men sgen har irritert meg. Problemet ble veldig merkbart når jeg hadde dunlop sine dual purpose strap locks, der reimen henger på et stykke ifra kroppen. Løsningen var å montere en annen type som sørger for at reimen ligger helt inntil kroppen.

Du kan jo fks gjøre som the riff lord himself og flytte reimfestet

tonyiommi_1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Endt skrev:

Ds var tipset mitt ikke like godt. Min opplevelse er motsatt av @blaamann sin. Tenker ikke over det med min flying v, men sgen har irritert meg. Problemet ble veldig merkbart når jeg hadde dunlop sine dual purpose strap locks, der reimen henger på et stykke ifra kroppen. Løsningen var å montere en annen type som sørger for at reimen ligger helt inntil kroppen.

Du kan jo fks gjøre som the riff lord himself og flytte reimfestet

tonyiommi_1.jpg

Ja, men SG'en er veldig fragile ute på hornet der. Tar ikke sjansen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.