Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Norge er et lite land med få kjøpere. Dessuten er kjøpekraften hos mange blitt betydelig redusert. Nær null privatimport og en veldig svak kronekurs med  usd på 9 hjelper heller ikke. Nå har vel 4Sound gått i underskudd i flere år , så imponetende eierne gidder å drive i det hele tatt . For 5-6 år siden importerte jeg ca 30 gitarer i året . Nå er dette umulig. Så markedet på Finn er blitt tynnere og tynnere . De få SG jeg har solgt har gått ut nokså fort til greie priser. Hvite er det få av ( regner ikke med faded). Hvit SG custom 3 pickup gull ebony fretboards er custom shop greier nå og prisen deretter . Tviler på at 40-50k for en slik er aktuelt for deg . Brune er lite ettertraktet og er lassevis av brune SG faded på Finn . I det siste halvåret har det vært mindre SG standard og 61 reissue og de som dukker opp er ofte overpriset. Cherry red og svart er vel temmelig vanlige farger på SG . Gibson ga ut mye flere SG modeller i begynnelsen av 2000 - endel i 2007 guitar of the week og litt 60s Tribute og lign etter 2010. Så dreit de seg ut i 2014-2015 . Nå jobber de med å bedre seg med ny eier(e). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2019 den 0.37, Sugardaddy65 skrev:

Jeg har prøvd det der , men lite tilfredstillende resultat . Fikk noe som skulle være bra , men det farger bare av etterpå og ser ikke ut til å trekke inn bra nok . Jeg ble og usikker på om det ville farge inlays så prøvde på en billig Squier hals først . Noen bruker tusj , men det ga litt blåskjær som jeg ikke likte .

Hvis noen kjenner til noe som funker bra , så gi beskjed . Og problemet med inlays både i forhold til fargen og i forhold til finpussing av fretboard før en setter på fargemiddel .

Jeg ville ha rosewood like mørkt som ebony , så vil du kun ha det noe mørkere så er det nok lettere .

594AB7A2-B3C4-4B16-8191-8905CFFDD3D1.jpeg

Fikk en gang tips om å bruke narvesverte (til farging av skinn). Funket litt, men ikke veldig bra og ble slitt vekk i løpet av et par mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 18.41, LTBR skrev:

Best å skrive dette i denne posten der sg-entusiastene er 😎Jeg har hatt mange gitartyper opp igjennom, men ender alltid opp på sg, så det er uten tvil min favorittgitar. Men er litt frustrert over utvalget av sg'er i norske butikker 😒Hvorfor finnes det mye mere utvalg i utlandet? 4sound feks har ikke en eneste sg nå til salgs. Hvorfor lages det ikke flere i mere tradisjonelle farger, brun/hvit/dark cherry osv? Hadde de feks reissuet den hvite med 3 pickups, vibrola og gold hardware så tipper jeg de hadde solgt som varmt hvetebrød. I USA hadde de også gold series, i både sort og hvit, helt nydelige gitarer, men såg aldri noen av disse til salgs i Norge. Skrev for noen dager siden at jeg ikke skulle kjøpe flere gitarer, men er allerede frustrert over manglende utvalg 🙈

Enig! Ser at det er mest bare SG special i faded brown og noen standard i cherry/ebony som selges på finn for tiden. Sier vel mye om hva som har blitt importert/solgt nytt siste årene. Er faktisk slik at jeg synes en del Epiphone SG begynner å bli mer forlokkende for tiden, for med en gitar til 2000-3000 så har jeg råd til å oppgradere HW og få en gitar som er mer i den gata jeg ønsker.

Synes generelt at Gibson er ufattelig kjedelig i fargeutvalg på SG, Flying V, Firebird og Explorer for tiden. Les Paul derimot kan du få i alle regnbuens farger og mer til. Sier kanskje mye om hvor konservative gitarister egentlig er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte tilbake en 2016 SG som jeg solgte tidligere, nå får det være bra en stund 🙈 Her isammen med en hvit epiphone 🙌 Vurderte å ha på det originale sorte plekterbrettet igjen, men ser nå at skruehullene ikke matcher og at faktisk ett eller to hull blir synlig hvis jeg har på det originale igjen 🤔Det var jeg som monterte det hvite i sin tid, tenkte aldri over at de ikke var helt identisk. Finnes det mange typer? Noen som ser hvilken type jeg evt må kjøpe i sort for at det skal være identisk med det hvite som står på nå? 

Screenshot_20191001_205540.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lord Nelson skrev:

Eg har berre ein SG, men den er til gjengjeld stor. 1989 Greco doubleneck.  Sannsynlegvis model JPW-160, men litt usikker på akkurat det. Var annonsert som EGW-1600 om eg hugsar rett

Greco doubleneck.jpg

Man må vel få telle den der som to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MartheyG skrev:

Man må vel få telle den der som to? 

Den talde iallefall som to då eg hadde den inne til bandslip.

11 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Kan du være så grei å kontakte meg om den trenger ett nytt hjem? 

Kan eg alltids, men den er godt integrert i liveoppsettet, så det er ingen umiddelbar fare for at den må adopterast vekk med det første.

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lord Nelson skrev:

Kan eg alltids, men den er godt integrert i liveoppsettet, så det er ingen umiddelbar fare for at den må adopterast vekk med det første.

‘How to ruin a perfect day’, liksom... 😭

Nædda. Feit øks, og tilbudet står fortsatt. Doubleneck SG er muligens øverst på bucketlist’en min. 

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MartheyG skrev:

Man må vel få telle den der som to? 

Den veier ikke stort mer enn en tung Norlin LP Custom fra 70 tallet . Da menn ennå var menn ( ikke sarte mdg vegan hipster rygger)  og de brukte så mye colapulver at en kjente ikke vekten uansett . :bort:

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.