Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Reddet den svarte 1997 SG Special !

 Kroning og sliping/polering av bånd - renset og oljet fretboard- renset/polert litt lakk og byttet noen smådeler . Aged cream plekterbrett , gull tophats , krom covers- nytt truss cover som er "feil"  , men de helt svarte ser fæle ut .

Spiller overaskende bra nå - den veldig nær SG Ri min nå  . Kankje ørlite bedre sustain til og med . Fin mørk rosewood som var veldig tørr.

Er ekte ABR-1 Gibson bridge med tynne studs rett i treverket . Merkelig nok syns jeg de orig. 490R/490T høres bedre ut enn andre SG med disse .

 

DSCN0042.JPG

DSCN0064.JPG

DSCN0076.JPG

 

DSCN0084.JPG

DSCN0119.JPG

DSCN0058.JPG

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

SG lørdagskos i går !

Dro frem SG Angus Young i går . Skulle teste pickups på den . Det er liten hals på den . Måler kun 39.7mm på nut , og mer mye smalere enn 61 reissue på hele halsen . En skjønner hvorfor gamle SG lett sprekker i knekken til headstock . Det er ikke mye mahogany der . Drog også frem Iommi SG USA og den har mye tykkere hals .

Pickups er i samme liga , men Angus sin bridge pickup er litt hottere ( neck er samme 57 Classic)  , men måler omtrent det samme . Lillepus følger med fra "tronen" hans .

 

DSCN9459.JPG

DSCN9461.JPG

DSCN9463.JPG

DSCN9464.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En aldri så liten Ngd! Aldri hatt Sg før, så tenkte at denne her var en god start.

2003 Sg special faded, godt slitt (som jeg synes de bør være) men med vakkert ibeholt gripebrett og bra bånd.

Raw nickel pickup covers, top hat knotter og 3 ply trussrod cover er bestilt. Har en bare knuckle nailbomb som jeg vurderer å bruke i bridge, men må prøve meg fram med den mikken som står i.

Har ikke så mye peil på sg, men stemmer det at det er 490r/490t pickuper? Og er det ekte abr1 bro? Ser ut som studs går rett i treverket, men har ikke demontert for å sjekke. Og stemmer det at er pottene 300k? 

20171023_214125-1.jpg

20171023_214136-1.jpg

20171023_214159-1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ebay.com/itm/11-Colours-Gibson-Crown-Leaf-Headstock-Decal-Guitar-Logo-Vinyl-Sticker/172795703688?hash=item283b6d3188:g:XecAAOSwvqlZeUaq

Jeg kjøpte fra en Spanjol sist så vidt jeg husker . Gull har jeg brukt opp - den her er sølv gloss .

Ser bedre ut med  gull , men får ikke postet bilder pga for stor størrelse .

 

DSCN0053.JPG

DSCN0022.JPG

Endret av Sugardaddy65
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Sugardaddy65 said:

https://www.ebay.com/itm/11-Colours-Gibson-Crown-Leaf-Headstock-Decal-Guitar-Logo-Vinyl-Sticker/172795703688?hash=item283b6d3188:g:XecAAOSwvqlZeUaq

Jeg kjøpte fra en Spanjol sist så vidt jeg husker . Gull har jeg brukt opp - den her er sølv gloss .

Ser bedre ut med  gull , men får ikke postet bilder pga for stor størrelse .

 

DSCN0053.JPG

DSCN0022.JPG

Kjøpte en slik crown som jeg satt på en SG Faded. Nervepirrende at en må være pokkers så nøyaktig på hånda når en tar de på.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte sammen en gammel traver i går natt .

Tidlig 70 s SG Standard med tett svart ebony fretboard . Såvidt jeg vet er det originale bånd på den .

Godt slitt med sprekker hist og pist , men det spiller bra . Actually it screams med JB i bridge . Har de orig. Tarback pickups liggende og elektronikken tror jeg er original . Den ser gammel ut i hvert fall . Bridge og stoptail må være byttet .

 

 

DSCN0272.JPG

DSCN0276.JPG

DSCN0289.JPG

DSCN0300.JPG

DSCN0309.JPG

DSCN0328.JPG

DSCN0329.JPG

DSCN0334.JPG

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.