Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Innbytte i 1997 SG Special "vrak" . Nå må den reddes .

Heldigvis er bånd og fretboard bra , selv om det trengs en service . Den låter bra og spiller bra etter et oppsett . Måtte justere truss og halvere høyden på strengene . Den vanlige halsknekken er blitt fikset en gang i tiden . Har smålakket skader på den og polert frem litt glans i hvert fall . Pickupvelger var det og feil på , men det var bare å trikse litt så var den ok .

DSCN0369.JPG

DSCN0372.JPG

DSCN0378.JPG

DSCN0385.JPG

DSCN0389.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
3 minutter siden, germaniumkid skrev:

490 låter knall. Synes de har en ufortjent rykte som en mikk folk bare må bytte. 

490R er knall, men jeg har ikke klart å bli helt fornøyd med 490T. Har du noen triks for å få den til å matche broren i halsposisjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

490r-t  er helt ok , og er anvendelige til mye , selv om 57 Classics er mye bedre for min del  . Men de koster en del da og stort sett kun SG 61 Ri som har de .

Den svarte SG Special 1997 over har de samme pickups men den låter litt  bedre syns jeg . Vet ikke om Gibson endret noe på de eller elektronikken  ?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/19/2017 at 4:20 PM, Gahr said:

490R er knall, men jeg har ikke klart å bli helt fornøyd med 490T. Har du noen triks for å få den til å matche broren i halsposisjonen? 

Jeg liker veldig godt 490R / 498T, selv om de er nokså ulike pickups. Bruker stort sett mer gain når jeg er på bridge-pickupen, så det er passer bra med litt mer output og mindre bass. Midtposisjonen låter også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.