Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Papirgris skrev:

Sjekk ut denne styggen her da. Noen år gammel Gibson SG standard. Ser ganske rocknroll ut med med en hel del merker etc. Det står noe ganske stygt på kroppen, derfor den fete teipen. Det er et under at halsen ikke er knukket. Veldig glad i den. 1f984.png

1487772007724-1776213836.jpg

Umiddelbar trang til å pusse opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

2006 61 RI . Kom inn denne uken . Låter bra  med 57 Classics . Pent treverk . Har dårlig oppsett nå med altfor høye strenger og dårlig nut . Må ta en full service på den . Lakken på den er ikke enkel å polere fint . Klissete nitrolakk med merkelig "tåke" på lakken enkelte steder .Har fått vekk noe , men er  ikke strøkent .

Er ikke ABR1 bridge , men er visst ikke alle som har det .

Sprekk i hals er pent fikset . Er litt skade på lakken der det er blitt installert nye stemmeskruer uten skivene som skal være der . Bytter antakelig tilbake til originale .

DSCN9883.JPG

DSCN9891.JPG

DSCN9896.JPG

DSCN9902.JPG

DSCN9941.JPG

DSCN9931.JPG

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gibson SG Tony Iommi 2002 ramlet inn døra i dag . Har vært på utkikk etter denne i 3 år og klarte å spore den opp .

Jeg visste det fantes en her i byen , men klarte ikke å finne eier før nå .

Meget pen stand med strøken original hardcase - Ebony fretboard- gammel type stor headstock .

Fikk så vidt tatt noen få bilder mellom regnbygene i kveld .

DSCN0058.JPG

DSCN0059.JPG

DSCN0098.JPG

DSCN0100.JPG

DSCN0104.JPG

DSCN0105.JPG

DSCN0081.JPG

DSCN0091.JPG

DSCN0117.JPG

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Gibson SG Tony Iommi 2002 ramlet inn døra i dag . Har vært på utkikk etter denne i 3 år og klarte å spore den opp .

Jeg visste det fantes en her i byen , men klarte ikke å finne eier før nå .

Meget pen stand med strøken original hardcase - Ebony fretboard- gammel type stor headstock .

Fikk så vidt tatt noen få bilder mellom regnbygene i kveld .

DSCN0058.JPG

DSCN0059.JPG

DSCN0098.JPG

DSCN0100.JPG

DSCN0104.JPG

DSCN0105.JPG

DSCN0081.JPG

DSCN0091.JPG

DSCN0117.JPG

Er ikke noe fan av signatur-gitarer, men hadde ikke sagt nei takk til den der!

Hvordan er den da?  Er den som en Standard eller en '61 eller noe helt annet?

Endret av Evil_Caprino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner mest på 61 ri , men har litt tykkere hals- rundere på baksiden og ingen binding .Er satt opp med veldig lav strengehøyde .Bånd er gull/gyllen farget .  Ebony på den er topp kvalitet- tett og mørk svart  . Er veldig resonant og Iommi pickups låter bedre enn de vanlige SG standard . De låter faktisk bra på ren lyd også selv om de har heftig output 14.85 k neck 15k bridge .  Hals er festet på 22 bånd , og den har 24 bånd . Headstock er den gamle store typen og baksiden av halsen er som de gamle. Vekt 3.3kg . De ble visstnok laget i kun ett år . Etter det ble kun CS modellen laget .

Jeg visste en her i byen hadde en , men klarte ikke å finne fyren før nå . Og det var helt tilfeldig . En  kjenning ( fra forumet her) var på 4Sound når han med SG dukket opp , og ville bytte inn hos de . Etter 3 uker fant jeg han som hadde den . Han hadde ikke hangtag til den , men klarte å finne den heldigvis .

Jeg har også en Epi SG Iommi Korea som har de originale Gibson Iommi pickups . Den er også meget bra for å være en Epi . Den har ikke Ebony fretboard dessverre , men har svart bridge og stoptail . Bildene jeg har på den er dessverre for store for forumet . Den er mer strøken .

Trenger en CS versjon nå , men de er dyre i utlandet , og lite sannsynlig det er noen her i Norge .Den er uberfet .

https://reverb.com/item/1362145-gibson-tony-iommi-signature-sg-custom-shop-historic-2001-3-ebony-black

 

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.