Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe mex-strat og putte masse på den, eller...?


IronMaidenFan

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en 6000,- mex-strat og legge til en del nye godsaker som: bedre tremolo (en locking type), nye pickuper (H-S-S, med SD hotrails i midten og neck og en foreløpig ubestemt humbucker i bridge), ny "nut", nye stemmeskruer og evt. andre nye deler.

Er dette noe vits, og bør jeg heller kjøpe en dyr strat med "dårligere" pickuper og mindre muligheter (sett at jeg ikke får den som JEG vil ha den)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en 6000,- mex-strat og legge til en del nye godsaker som: bedre tremolo (en locking type), nye pickuper (H-S-S, med SD hotrails i midten og neck og en foreløpig ubestemt humbucker i bridge), ny "nut", nye stemmeskruer og evt. andre nye deler.  

Er dette noe vits, og bør jeg heller kjøpe en dyr strat med "dårligere" pickuper og mindre muligheter (sett at jeg ikke får den som JEG vil ha den)?

Jeg vet ikke om dette ville være så lurt. Vanligvis har mex-stratene treverk av dårligere kvalitet og det kan du ikke kompensere for ved skifte av pickups, bridge og andre ting. I tillegg vil du sannsynligvis ikke få pengene tilbake hvis du skulle bestemme deg for å selge gitaren en gang.

Med de oppgraderingene du planlegger havner sannsynligvis totalkostnaden på over 10.000 og hvis du sjekker på bruktmarkedet vil du nærmest kunne velge og vrake i bra gitarer til den prisen.

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha superstrat kan du vel likegodt kjøpe en Ibanez RG eller lignende?
han er maidenfan, fender er tingen da vettu ;)

Haltan: feil, Ildhardh: rett! Det er to ganske forskjellige verdener. Dessuten liker jeg stratens former, lyd og spillbarhet bedre enn RGen. Dessuten har "alle" en ibanez RG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha superstrat kan du vel likegodt kjøpe en Ibanez RG eller lignende?
han er maidenfan, fender er tingen da vettu ;)

Haltan: feil, Ildhardh: rett! Det er to ganske forskjellige verdener. Dessuten liker jeg stratens former, lyd og spillbarhet bedre enn RGen. Dessuten har "alle" en ibanez RG.

slå til med en brukt usa strat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha superstrat kan du vel likegodt kjøpe en Ibanez RG eller lignende?
han er maidenfan, fender er tingen da vettu ;)

Haltan: feil, Ildhardh: rett! Det er to ganske forskjellige verdener. Dessuten liker jeg stratens former, lyd og spillbarhet bedre enn RGen. Dessuten har "alle" en ibanez RG.

Men Fender stratt er derimot et kjempeoriginalt valg mener du..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som eier fender stratter :roll:

Men sjekk ut musikkweb.no, drøssevis av folk som selger stratter der. Kan du etter all sannsynlighet mekke en langt bedre gitar for mindre penger. Med litt flaks er den allerede oppgradert med pickupene du vil ha også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha superstrat kan du vel likegodt kjøpe en Ibanez RG eller lignende?
han er maidenfan, fender er tingen da vettu ;)

Haltan: feil, Ildhardh: rett! Det er to ganske forskjellige verdener. Dessuten liker jeg stratens former, lyd og spillbarhet bedre enn RGen. Dessuten har "alle" en ibanez RG.

Men Fender stratt er derimot et kjempeoriginalt valg mener du..? :P

Du har et poeng, men derfor vil jeg også ha straten min veldig tilpasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med G&l?

Vurderer selv å kjøpe en G&L Comanche til konfirmasjonen.

Og nå sist skjekket du prisene på de ;)

Hvis du vil ha superstrat kan du vel likegodt kjøpe en Ibanez RG eller lignende?

1: Når begynte Ibanez RG å ha Strat Form?

2: Når begynte du å få strat lyd ut av en Ibanez RG?

Men, som Magne sier, det er mange ting i treverket som ingen oppgradering annet enn av hele gitaren vil fikse. Jeg sitter her med en superstrat og en Mezx strat, og forskjellene både med og uten amp er enorme, selv om begge har likt treverk i kroppen og halsen. Gripebrettet er forskjelling, men det alene gir ikke så stort utslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha superstrat kan du vel likegodt kjøpe en Ibanez RG eller lignende?
han er maidenfan' date=' fender er tingen da vettu ;)[/quote']

Haltan: feil' date=' Ildhardh: rett! Det er to ganske forskjellige verdener. Dessuten liker jeg stratens former, lyd og spillbarhet bedre enn RGen. Dessuten har "alle" en ibanez RG.[/quote']

murry i maiden spillef med strat, men adrian smith spiller ibanez og gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.