Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heerby Les Paul hardware


Duckling

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Heerby Les Paul (japaner fra slutten av 70-tallet) som er litt for glorete for min smak, så tenkte bytte ut all gullhardware med svart, samt bytte til åpne pickups for å få en noe røffere look. (Selv om det er begrenset hvor røff den kan bli med brun møbel-topp og klatreplante oppover hele gripebrettet).

Det jeg lurer på er da om det er noen god måte å finne ut om jeg skal ha amerikansk eller asiatisk hardware? Er det rimelig å gå ut fra at jeg skal ha asiatisk siden den er japansk, eller at de sannsynligvis brukte det de prøvde å kopiere? Evt en guide på nett med oversikt over asiatiske/amerikanske mål så jeg kan måle min og se hvordan det ligger an?

Har hittil aldri byttet annet enn elektronikk på gitarer, så er ganske blank på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see. Forsåvidt fornuftig.

Er det stor nok forskjell på ting at jeg får målt nøyaktig nok med en linjal/målebånd, eller er det snakk om få mm som skiller delene så jeg må ha skyvelære for å få målt nøyaktig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.