Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teknisk spørsmål - Ibanez sa 260 fm


B3rgs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Ibanez sa 260 fm. Har ett problem med denne når den kobles til forsterkeren. Når jeg plugger inn jacken i gitaren, får den først en type innestengt lyd med skurring. Etter litt rikkling for å få kontakt, kan den spille greit, men fort begynne å lage den samme innestengte lyden med skurring igjen.

Er det noen som har vært borte i noe slik selv? Hva som kan være feil? Forsterker/ledning er utelukket da jeg har prøvd flere. Kan det være så mye som kontakten som tar jacken? Har prøvd å søke opp om sånt på google, men har ikke funnet noe.

Takk B3rgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nå innrømme at jeg ikke har søkt opp detaljer om den aktuelle gitaren, men hvis den har en "hylseplugg" som mange Ibanezgitarer har, så er det slik at den må byttes ut. Det blir ikke bra, selv om man prøver seg med alskens smarte triks. Er det snakk om en litt mer gammeldags plugg, kan man bøye på kontaktpunktene.

Heldigvis er det ikke snakk om store summer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget meg et verktøy som nesten ser ut som heklekrok. En tynn pinne med krokete/bøyd og spiss tupp. Denne får tak i tunga på jack og man klarer å vri tunga litt ut. Har gjort dette på noen ibanezer og løst problemet. Problemet med disse Ibanezjackene er at tunga ikke gir det spennet som må til for å få godt grep og god kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også utført det der. Problemet er slik jeg har erfart at reparasjonen ikke varer særlig lenge. Tror det må være noe med metallet i disse tungene som gjør at de ikke "holder seg på plass". Det går en stund, og så er problemet tilbake. Andre kan selvsagt ha andre erfaringer.

Derfor har jeg endt opp med å bytte med en gang, det er like greit, hvis det er tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.