Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy i Ampeg SVT-3 Pro


HenningSB

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk nylig kjøpt en Ampeg SVT-3 Pro for en latterlig billig penge, butikkdemo som har stått og blitt testet i årevis antar jeg.

Den har fungert ypperlig i et par uker, men plutselig har det begynt å komme litt ulyder.

Kommer en slags sprakende knitrelyd, og en "hummmmmmm" - Som er veldig godt merkbart om jeg spiller noe, for så å stoppe opp.

Hvis jeg ikke spiller og kun står og ser på kabinettet, så ser du høytalerne jobber og spretter inn og ut når disse lydene oppstår.

Gitaristen i bandet mitt mente det hørtes ut som samme lyd han hadde når power-supplyen på hans Marshall JCM800 røyk for noen år siden.

Hva kan det være? Hva burde jeg sjekke?

- Kan det være kabinettet? (Forøvrig et Sunn 2x15 - Fender Reissue)

- Speakon til jack kabelen fra amp til kabinett?

- Pre-amp rør som må skiftes?

- Annet som burde gjennomgås i ampen?

Om jeg ikke finner ut av det selv så blir det vel en tur til Servicepartner..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle få sendt den på en sjekk, ble altså kjøpt på 4Sound sitt januarsalg, og har sikkert stått i årevis i butikken.

Men har jeg fortsatt garanti altså?

Jepp, garantien gjelder fra du kjøpte den, at den har stått årevis i butikken er uvesentlig i forhold til kjøpsloven. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er butikkdemo så er det vel noe garanti. Snakk med de der du kjøpte den. Har selv brukt Servicepartner i Oslo, men de har generelt dårlig erfaring med de. Har vært på reperasjon av samme ampen 6 ganger, samme feil hver gang. Fikset en Ampeg SVT Classic der som hadde feil, betalte for service og dro i studio for å oppleve at samme feilen var der. Men jeg har hørt mye bra om de fra andre. Jeg ville eventuelt da hørt med Benum, de er importører av Ampeg og har egne verksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er butikkdemo så er det vel noe garanti. Snakk med de der du kjøpte den. Har selv brukt Servicepartner i Oslo, men de har generelt dårlig erfaring med de. Har vært på reperasjon av samme ampen 6 ganger, samme feil hver gang. Fikset en Ampeg SVT Classic der som hadde feil, betalte for service og dro i studio for å oppleve at samme feilen var der. Men jeg har hørt mye bra om de fra andre. Jeg ville eventuelt da hørt med Benum, de er importører av Ampeg og har egne verksteder.

Takk, kanskje Benum er tingen siden de er Ampeg-kjennere. 4Sound burde jo evt. ta seg av kostnaden, jeg må bare komme meg ned til de.

Ikke opplevd noe problemer med servicepartner tidligere, har hatt Orange, Bad Cat, Marshall etc inne til service - Noe dyrt, men uansett ikke hatt noe å klage på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, ser den - De fikset min ganske kjapt, garanti-sak når jeg kjøpte den. Ene inputten fungerte ikke, var noe som var røket, samt at høytaleren var revnet under transport til meg..

Men men, er det noe jeg burde sjekke først, for å evt. utelukke en tur til rep? Vet at speakon kabelen jeg har kunne vært av noe bedre kvalitet - Har noe høykvalitets jack speaker kabler, kanskje prøve med de? Evt. skifte ut pre-amp rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.