Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet hvilke pickups Mark Knopfler hadde i Gibson LP 59'eren?


Anbefalte innlegg

Mener at hans mest kjente sanger ble spilt på 59 reissues. Litt usikker på hva som står i disse, men så et program (husker ikke hvilket) hvor han sa at da han endelig fikk tak i the real thing så kunne ikke noe annet måle seg. Han har vel to - en 58 og en 59 - som begge har originale PAFer. Så kjøp deg et par av disse - koster vel bare en arm og et bein:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at hans mest kjente sanger ble spilt på 59 reissues. Litt usikker på hva som står i disse, men så et program (husker ikke hvilket) hvor han sa at da han endelig fikk tak i the real thing så kunne ikke noe annet måle seg. Han har vel to - en 58 og en 59 - som begge har originale PAFer. Så kjøp deg et par av disse - koster vel bare en arm og et bein:).

Vet du hva disse heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ettermontere originale PAF pickups i noe annet enn en genuin 50/60 talls LP er det vel ikke mange som gjør pga prisen. Det finnes vel mange kloner, fra norske Cream T til Throbak etc. Finn noe du liker - googlet litt og ser ut som om Dire Straits LP-lyden kom fra en mer eller mindre originale 59 reissues. Hvis det er lyden på Money for Nothing du er ute etter så ble vel den til med en Wahwah satt på et fast nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis man snakker om Money For Nothing, har jeg spilt den låten på gigs et utall ganger. Jeg ga blaffen i wah-wah´en og brukte en MIJ strat. Har også brukt SG med vintage ´59 humbuckers fra GFS. Dette funka også veldig bra.

Men er det lyden fra f.eks "Brothers in Arms" er jeg også veldig interessert i hele riggen fra PU til høyttalerelement.

På de første platene brukte han etter hva jeg har blitt fortalt kun en Strat og en Fender Deluxe Reverb. Det låter jo konge det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i fingrene alt ligger hos MK. Fenderen han brukte i begynnelsen av Dire straits epoken var en vibrolux

Money for nothing har han spilt på både LP og strat! (Pensa) I de senere årene har han spilt på flere forskjellige amper Soldano, Crate, Reinhardt, Komet gjerne i dobbel konfigurasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.