Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarhandel fra østen. Erfaringer?


lokmund

Anbefalte innlegg

Jeg sitter for øyeblikket å surfer igjennom rakuten.com, som jeg ikke vet helt hvordan jeg snublet over. De har haugevis av kjente merker osv, men det fikk meg til å tenke: Der finnes jo haugevis av nettsjapper og markeder i østen som er åpen for resten av verden!

Har noen av dere erfaring med slike sjapper? Hva finnes, hva er drit, hva er bra osv.? Alibaba.com/Aliexpress.com er jo kjent, men det slår meg som lavkvalitets produkter. Håper noen vet mer enn meg for jeg vet ingenting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Yahoo Japan forvirret meg meget da jeg aldri fant engelsk språk, så jeg lunter rundt på jauce.com nå. Denne her går i mot nesten alle fiber jeg har i kroppen, men faen så fin bursten var... :ninja:

http://www.aliexpress.com/item/Electric-Guitar-Explore-shape-body-white-binding-pickguard-thin-brown-burst-black-edge-customised-fingerboard-headstock/32238125166.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen fine butikker listet: https://sites.google.com/site/mijapanguitars/home/shops

Vil spesielt nevne http://www.hoochies.info/guitar/index.html som har mye bra fra Crews og K&T

Takk for linken! :) Crews og K&T ser jo ut til å være priset som Suhr. Jeg hadde håpet på å finne gitaralternativer i den andre enden av prisskalaen. Fant mye moro på Isibashi da! Ingen produktforklaring på de brukte dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Yahoo Japan forvirret meg meget da jeg aldri fant engelsk språk, så jeg lunter rundt på jauce.com nå. Denne her går i mot nesten alle fiber jeg har i kroppen, men faen så fin bursten var... :ninja:

http://www.aliexpress.com/item/Electric-Guitar-Explore-shape-body-white-binding-pickguard-thin-brown-burst-black-edge-customised-fingerboard-headstock/32238125166.html

Tviler ikke at Kina produserer bedre og bedre gitarer, men mitt intrykk (uten noen som helst empirisk bevis) er at disse 'kopi' gitarene ser fine ut, men en vil alltid finne at det er noe mer eller mindre gale med de som en først prøver selv å fikse for deretter å prøve en luthier og til slutt gir en bare opp gitaren, eller at den ender opp på veggen som pynt.

Men den ser tøff ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meestursparkle er vel kjent for å være ganske overprisa?

Finner tinga han selger billigere i Japan selv.

Isibashi er bra saker, kjøpt endel gitarer der.

De kan ofte skaffe spennende greier brukt også.

Meestursparkle har som andre varierende priser og varierende utvalg. Han har noen gitarer som er billigere en hos Ishibashi og omvendt. Shoppe rundt, spore opp de kule gitarene man har lyst på og sjekke priser må man selvfølgelig gjøre. I denne prosessen er MS en av de det kan være verdt å titte innom. Jeg kjøpte selv en sprellandes ny super gitar der til nesten ikke noe penger. Jeg vet om flere som har gjort gode kjøp der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meestursparkle har som andre varierende priser og varierende utvalg. Han har noen gitarer som er billigere en hos Ishibashi og omvendt. Shoppe rundt, spore opp de kule gitarene man har lyst på og sjekke priser må man selvfølgelig gjøre. I denne prosessen er MS en av de det kan være verdt å titte innom. Jeg kjøpte selv en sprellandes ny super gitar der til nesten ikke noe penger. Jeg vet om flere som har gjort gode kjøp der.

OK.

Husker bare det var endel diskusjoner rundt selgeren på div fora.

Det at han henta gitarer fra de samme stedene alle andre kunne finne de i Japan og gjorde en ganske kraftig mark-up på de på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.