Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x2


extol

Anbefalte innlegg

Vet du hva slags hals og kropp som er brukt? Danocaster bruker vel USAgc nå?

Lar Dano himself svare:

the old ones nick named PRE-Freakin era ( which weren't even called Danocasters back then )

*all hardware aged w/ muratic acid for the more typical relic'd chemical look

*all necks MIJ Fender necks bought used on Ebay ( vintage 7.25 radius and smaller vintage frets and a poly finish) and sport a Fender Logo that FENDER applied themselves !!

*bodies were all alder and were not handpicked so some are heavier than others and have whatever specs the builder himself chose

*paint colors were all ReRanch spray cans ( the end result looks pro - but the colors are not faded, etc )

*VERY light wear / relic and no weather checking

*pickups were whatever I could find on Ebay

the Freakin' ones :

*hardware aged using no chemicals - resulting in a much more realistic look

*all necks purchased raw from USACG or Musikraft and finished in a hand rubbed very thin nitro finish ( lots of variety of radius and frets - generally 9.5" w./ 6105s )

*bodies are all hand picked woods and are cut on a CNC program made to my specs ( based on my own actual vintage fenders ). The edge radius / neck pocket depth / body shape are different and are based on actual guitars not "posted licensed Fender specs" ).. most bodies are under 4 lbs resulting in a 6.5 to 7 lb tele

*colors are all mixed by hand ( and eye ) and are much more varied and faded - resulting in colors that appear older in person

* more realistic aging - weather checking - aged knobs / plastics

*pickups are all custom winds and not "off the shelf or standard" models ( from Jason Lollar and Peter Florance )

*most of these have a Freakin' Danocaster logo - some went out w/ NO logo so some now sport F-Logos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen formening om hvordan Dano'n er i forhold til en CS Tele? De får jo veldig mye skryt, så er litt interessert i hva forskjellen er. Og igjen, den R6en er helporr.

Har aldri eid cs tele, så sammenlikning blir vanskelig. Har testet en CS Nocaster ved et par anledninger, men det er vanskelig å si noe den ene eller andre veien. Har en CS strat og sammenliknet med den så føles Danocasteren mer innspilt og har mye mer sjel og mojo. Straten er en NOS, så igjen blir det ikke helt fair å sammenlikne. Han jeg kjøpte den av hadde hatt flere CS teler, Nash, King Bee, K-line og Dano. Hans favoritter var Danoen og eldre Nash.

De får jo uhemmet mye skryt på TGP iallefall.

Jeg er iallefall fornøyd. Den er et hakk eller to opp ifra tidligere teler jeg har hatt, veier 2,9 kg og spiller helt fantastisk. En av de gitarene som bare føles helt "riktig" når du plukker den opp. Når den i tillegg har den peneste tele-finishen i mine øyne blir den en keeper hos meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.