Web Analytics
Jump to content

Recommended Posts

Hei gutter & jenter,

Jeg leker med tanken på å lage et ganske radikalt wiringoppsett til en Strat, og vil i den forbindelse trenge separate volum- og tonekontroller til hals- og bridgepickup, à la Gibson. For å beholde Strat-looken og slippe å malktraktere plekterbrettet om til et kontrollpanel fra helveticum vil jeg helst realisere det med doble, konsentriske potter (og gjerne beholde den opprinnelige volumkontrollen, nå som master volume).

Såu far, såu gudd. Men jeg ser for meg at høyden på dobbel-konsentriske potter kan bli et problem, siden vibarmen også skal oppholde seg i nogenlunde samme del av skogen. Fins det potter som ikke er så veldig høye? Er det evt. andre måter jeg heller bør gjøre det på? 4 potmetre med minibrytere i stedet for de relativt store Strat-bryterne?

Jeg har også tenkt tanken på å prøve et HH-oppsett, men siden min favorittgitarlyd er neck single coil på en Strat, er jeg skeptisk er jeg skeptisk til å begynne å med kompromissløsninger som splitta humbuckere.

Er glad for alle innspill og synspunkter.

Hei vet ikke hva du er ute etter og hvordan du vil at mikkene deine skal reagere. men jeg bruker switcheroo på mine Tom Anderson gitarer. der er det dobbeltvikla singelcoils og splittbar HB, bryteren har serie standby og paralell. egen bryter for full HB anytime. elegant og enkelt i bruk

Picture057.jpg

Jeg har også tenkt tanken på å prøve et HH-oppsett, men siden min favorittgitarlyd er neck single coil på en Strat, er jeg skeptisk er jeg skeptisk til å begynne å med kompromissløsninger som splitta humbuckere.

Stick to this. Liker du noe basic med gitaren så beholder du det. Splitt blir kompromiss som du sikkert vil angre på uansett.

Edited by tronni