Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass DI/preamp til live-bruk


sekova

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg spiller litt bass for tida i en live-setting der det er DI som gjelder. Trenger tips på en liten boks som simulerer rør-amp på en ålreit måte, og som har greie eq-muligheter. Har sett litt på Sansamp para driver DI, men lurer på hvordan den låter som DI rett i mixern. Har også sett litt på Darkglass B7K, men veit ikke om denne kan spille clean på en overbevisende måte. Spiller på en 80-japan Fresher p-bass.

Kom gjerne med tips på andre bokser, eller meninger om disse. Jeg liker fyldig rund lyd på bassen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for øvrig fått tilbud om å kjøpe en Eden WTDI for 800kr. Jeg får ikke testa den, og så et klipp på youtube der den kanskje låt litt kjedelig, men det er jo dumt å dømme bare på et lite klipp i dårlig lydkvalitet :) Har denne noen form for amp/kab simulering sånn som Sansamp'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Darkglass B7K er en utrolig fet pedal, kan gjøre det meste fra clean til hissig vreng.

Selv anbefaler jeg en Verellen Meatsmoke pre-amp, er som en Ampeg SVT - med også muligheter for idiotisk mye vreng (to kanaler)

Fungerer som en pre-amp til en power-amp, som en effekt-pedal forran amp, eller som en pre-amp / DI enhet alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for øvrig fått tilbud om å kjøpe en Eden WTDI for 800kr. Jeg får ikke testa den, og så et klipp på youtube der den kanskje låt litt kjedelig, men det er jo dumt å dømme bare på et lite klipp i dårlig lydkvalitet :) Har denne noen form for amp/kab simulering sånn som Sansamp'en?

Eden WDTI til 800 er en OK pris, men ikke fantastisk. Riff har den jo til 945 helt ny.

Jeg har hørt masse godord om denne, og er usikker på hva du er ute etter når du sier den er kjedelig. Det kommer kanskje an på musikksjanger og forventninger.

Denne anmeldelsen er veldig positiv og har noen interessante betraktninger om innstillinger og også noen enkle A-B lydklipp:

http://bassmusicianmagazine.com/2011/12/eden-wtdi-gear-review-by-eric-parsons/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en sånn til salgs tilfeldigvis?

Har dessverre ikke!

Kun prøvd den live og i studio - Har vurdert å kjøpe en selv, men prisen er jo ganske hissig (hvertfall i norske butikker og utenlands nå som kursen har steget).

Skal jeg først bruke en del penger på en pre-amp/DI så går jeg for noe som har pre-amp rør, som Verellen Meatsmoke, eller noe custom fra Matamp type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.