Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg mekket litt strømforsyning. Jeg fikk to ringkjernetrafoer fra et firma i Tyskland. De lovet på tro og ære at de kun leverte "to the trade", men jeg kom visst under radaren. Spesielt dyrt var det heller ikke. Kretskort er fra www.pcbcart.com, og deler er fra www.futurlec.com, unntatt likeretterbroene som jeg måtte få fra Elfa. Futurlec var utsolgt og kinaekspressen fra eBay på $5 inkludert shipping dukket aldri opp =/

2015-01-22%2020.43.03.jpg?_subject_uid=2

Det store poenget var å ha en forsyning som kunne kjøre både Eventiden (9v, 400mA) og en Radial Tonebone Hot British (15v, 400mA) og det klarer den. Jeg har selvsagt ikke vært helt smart nok til å tenke på varmeutvikling, men om det går skeis så har jeg en dugendes nødløsning.

2015-01-22%2023.04.18.jpg?_subject_uid=2

Speccen er som følger:

3x9V @50mA

2x9V @100mA

1x9V @200mA

1x9V @400mA

1x15V @400mA

I alt 8 transformatorisolerte strømuttak. For å oppsummere:

Flaks:

- Boksen passet perfekt

Pro:

¨- Laget selv

- Boksen kom ferdig med IEC-kontakt (strømpluggen)

- Jeg har deler til en til =D

Noob:

- Varmeutvikling kan bli et issue. Det gikk greit med boksen åpnet, så spørsmålet blir hvordan det går med boksen lukket. Luftehull og vifte kan jo være en løsning.

Bakgrunnseffektene gjenspeiler ikke mitt generelle næringsinntak, bare gårsdagens :P

- Emil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.