Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg klarer bare simpelthen ikke å høre forskjell


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd den nye gitaren jeg har bygget. Jeg har to. En med Japan Fender pickups og en med dragonfire til 18 dollar. Jeg har nå sammen lignet og skrudd på potetere, vender etc og de er rett og slett identiske lydmessig. Det er helt umulig å høre forskjell. Pickups til 18 Dollar.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Chord forsterker. Lydklipp ja. Samme lydkvalitit som Fender Japan men mer rock-pickups

Ok, så det ER mulig å høre forskjell? De billigste har høyere output, men samme kvalitet som Fender sine? Eller? Ble litt forvirra ;)

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en ny amp....

Enig!

Og jeg klarer heller ikke helt å se at det skal være grunn til å reagere på enkelte av kommentarene over her heller.

Når Rottenikken forventer å høre forskjell på pickups når han spiller gjennom en 500-kroners amp som sannsynligvis låter papp uansett hva du plugger i den, så må det da være tillatt å påpeke det åpenbare?

Å forstå hvordan en gitarforsterker passer i helhetsbildet i forhold til gitarlyd anser jeg å være vesentlig kunnskap enhver gitarmekker bør besitte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.