Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommelooper i Cubase


Thomas

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Cubase til litt leking, men har ikke greid å fundere meg fram til hvordan jeg skal få til en ting ordentlig ennå; lage trommelooper som gjentar seg på en kjapp og grei måte, å trykke i vei gjennom hele sangen ville være ganske trøttende (og meningsløst). Noen tips til hvordan jeg kan kopiere det, og få rytmen til å 'passe' sammen (kjipt å ha en liten forsinkelse hver eneste takt der man har limt sammen ;) )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvis du allerede har laget en trommeloop på noen takter (som går i takt med prosjektets BMP), la oss si 4 taker, så trykker du ned Alt mens du drar part'en og legger den etter den første og vips, så har du kopiert den første 4 takerters part'en og nå har du 8. Også kan du jo merke de to og gjenta samme, så har du 16 taker. OSV OSV

Skal legge ut noen tips når jeg kommer hjem.

(lover det..SKAL det denne gangen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Og om trommene du har spilt inn er litt utenfor rytmen dobbeltklikker du på trommeinnspillingen (FØR du har strukket den ut!)

Da vil du se hver enkelt lyd du har spilt inn.

Jeg regner med at du har laget det i MIDI, så du skal kunne trekke, dytte og dra på hver eneste lyd.

Hvis du ser etter ser du at det er streker i bakgrunnen der lydene ligger, så du må dra lydene sånn at de ligger helt inntil nærmeste strek (vanligvis) for å få en trommerytme som passer perfekt til metronomen.

Jeg er ganske fersk i Cubase, så det er godt mulig at det er en enklere måte.

Men foreløpig gjør jeg det hvertfall sånn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.