Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mekanikk på Gibson


Tandbergern

Anbefalte innlegg

Jeg har en LP med Sperzel låseskruer. De ble installert i all hast fordi de originale Grover tunerne fra '89 etterhvert ble helt ubrukelige pga materialtretthet. Spercel-skruene har fungert greit, men den tynne strammeskruen på baksida kan skjære ubehagelig i fingrene om den sitter godt. I dag vil jeg nok heller anbefale Gotoh eller andre locking-tuners uten stramming på baksiden. Når selve hodet på stemmeskruen drar seg til når man strammer strengen slipper man problemer med at låseskruene kan slippe ved et uhell. Slike låse-skruer er heller ikke mer klumpete enn vanlig mekanikk. Gotoh har en rekke modeller for ulik gitarer, inkludert typer som passer vintage F og G gitarer. Det er ikke uten grunn at Gotoh mekanikk er svært utbredt på custom-gitarer i høyere prisklasser som f.eks Suhr og Anderson.

Endret av PerH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spercel-skruene har fungert greit, men den tynne strammeskruen på baksida kan skjære ubehagelig i fingrene om den sitter godt.

Hehe, dette har jeg aldri hatt problemer med, eller tenkt over. Men finnes sikkert noen som er enda bedre, bruker tre forskjelliger typer uten at jeg har merket noe kjempestor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.