Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickupanbefalinger til Strat


Affen

Anbefalte innlegg

Hvordan er de forskjellige?

..Jeg kjøpte nettopp en Strat med Texas Specials. De låt bra når jeg fikk skrudd dem lengre ned i kroppen, men jeg liker ikke at det er så veldig stor forskjell i volum fra streng til streng. Er jo direkte fjottete, spør du meg, å fortsatte lage pickups med staggering tilpassa Louisville Slugger-radius gripebrett og omspunnet g-streng.. >:-( G-strengen er altfor høylydt i forhold til de andre.

Problemet du beskriver kan løses… avmagnetiser g-magnet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Hvordan gjør jeg dét?

Når jeg tenker meg om er dette prosess som kanskje man ikke bør anbefale folk om. Må kjenne til hysteresekurve og ha utstyr for å remagnetisere om du skulle være uheldig. Samt mulighet for å måle både polaritet og styrke. Jeg kan gjøre dette på "frihånd", men det er pga jeg har gjort dette før og målt effekt av det jeg gjør.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om er dette prosess som kanskje man ikke bør anbefale folk om. Må kjenne til hysteresekurve og ha utstyr for å remagnetisere om du skulle være uheldig. Samt mulighet for å måle både polaritet og styrke. Jeg kan gjøre dette på "frihånd", men det er pga jeg har gjort dette før og målt effekt av det jeg gjør.

Er det mye arbeid å gjøre for deg som kan det da? Skal til Romssa en tur mot slutten av måneden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg vært innom SteikBacon og fått mine Texas Specials 'edmirert' så smått (dvs. fått justert styrken i magnetene for å kompensere for den hjerneskadde stagger-designen). Nå kan jeg atter spille som på en normal gitar. Ellers var Mr. Edmire en veldig trivelig fyr som det var veldig lærerikt å parlere med mens han jobba. Det kommer nok et sett med Edmires i denne stratten etter hvert.

Har du en pickup du liker lyden av men plages med å få jevnt lydnivå ut av, anbefaler jeg Edmire hysteresekurvebehandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.