Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickupanbefalinger til Strat


Affen

Anbefalte innlegg

Huhei :)

Kjøpte en brukt Fender Classic 60`s Strat rett før jul. Herlig gitar, men jeg greier ikke pickupene :(
Jeg synes lyden er tynn og steril om jeg kan bruke det uttrykket. Hjelper ikke mye med ratting på amp eller tonekontroll.

Neck og mid pickup er standard fra fabrikken, bridge er en Di Marzio HS-3.
Jeg hadde en FSR Strat som jeg solgte, med standard pickups der jeg var kjempefornøyd med lyden.
Spiller endel U2 og rock fra 70-80 og 90-tallet, stort sett gjennom en Vox AC15.

Så trenger jeg anbefalinger fra folket til pickups. Husk, jeg er fattigfrans men alle forslag mottas med takk.
Ønsker mer fylde og "kropp" i lyden uten å miste the good old strat sound :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr V60LP er mine allround favoritter.

Ihvertfall til min nye gitar kom med de nye Suhr V70 single coilene før helga, usikker nå for de låter virkelig bra.

Har du dårlig råd dukker det opp Fender CS, Duncan, DiMarzio o,l rimelig brukt med jevne mellomrom.

U2 lyden får du med de fleste OK singlecoiler bare du har en AC30'ish amp og bruker raspekanten(tverrsiden) på de blå Herdim plektrene (STOR del av Edge soundet!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du Straten låter tynt, men likevel liker Fenders singlecoil-lyd, prøv G&Ls S-500-pickuper:

https://g-l-online-store.myshopify.com/collections/pickups/products/g-l-mfd-pickup-for-s-500

Disse ble konstruert av Leo Fender for å gi en klarere og fetere strat-lyd enn den tradisjonelle. Her er en video som direkte sammenligner S-500-pickupene med trad. strat-pickups av god kvalitet (G&L Legacy har Leo Fenders trad. Alnico singlecoil-pickuper, slik han designet dem for strat tidlig på 1950-tallet):

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de forskjellige?

..Jeg kjøpte nettopp en Strat med Texas Specials. De låt bra når jeg fikk skrudd dem lengre ned i kroppen, men jeg liker ikke at det er så veldig stor forskjell i volum fra streng til streng. Er jo direkte fjottete, spør du meg, å fortsatte lage pickups med staggering tilpassa Louisville Slugger-radius gripebrett og omspunnet g-streng.. >:-( G-strengen er altfor høylydt i forhold til de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.