Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva øver du på nå?


MacKay

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Den andre gitaristen i bandet og jeg har begynt å gi hverandre ukentlige utfordringer. Denne uka fikk jeg menuett i G av Bach i "gave". Leeeenge siden jeg har rørt en hippiegitar, så det blir moro. Og altså det jeg øver på nå.

Edit: Han fikk introen på Green tinted sixties mind av meg. Litt mer knotete enn den høres ut.

Endret av MacKay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 8 months later...

https://www.youtube.com/watch?v=3qCQWCTd-mI

Jeg prøver nå å lære meg denne sangen på akustisk gitar :) Har for det meste klart intro + vers + pre-chorus ganske perfekt, men sliter fremdeles en del med de to siste taktene av mellomspillet/refrenget. Trur nesten jeg etterhvert bare må forenkle det pittelitt, siden jeg virkelig ikke er noe flink med gehør og å plukke opp hvordan å spille noe bare med å høre på det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Det går mye i Cakewalk (Oscar Peterson) og Billie's bounce for tiden. Dette er et helt nytt terreng for meg og derfor temmelig utfordrende og morsomt. Bebop er rett og slett så artig at jeg er glad for å ha oppdaget det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.