Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva øver du på nå?


MacKay

Anbefalte innlegg

Helt vanlige coverlåter som skal spilles på gig til helgen. Har stort sett grooven inne, og fokuserer nå på å få inn hvilke skalaer de ulike låtene går i, slik at det er enklere å improvisere litt fills og overganger mellom akkorder.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Øver faktisk til en Madonna-aften med elever fra kulturskolen hvor jeg sitter i husbandet. I utgangspunktet lite gitarspill å ta tak i, men det er en utfordring i hvordan man skal gjøre det. Vi har 1 keyboardist, ikke 7, som det strengt tatt burde vært. Det betyr at jeg må overta noe av det som ligger i keyboard/synther. For ikke å snakke om at vi spiller med bassist som har bassgitar.... Vi har ikke en 8. synthist som programmerer bass heller... :D Men spennende oig interessant er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg øver så og si aldri på teknikk, akkurat nå går det i å finpusse på fills på låter vi skal spille inn men å sitte og øve skalaer og teknikk synes jeg er dørgende kjedelig. Derfor blir jeg heller aldri god på gitar men det får nå så være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øver stadig på nye låter til coverbandet. Denne uken er det Prince - Purple Rain og Eric Clapons versjon av I Shot the Sheriff. Ikke det mest komplekse på bass, kanskje, men på sånne låter er timingen veldig viktig for at det skal svinge.

Ellers har vi fått inn disse låtene de siste ukene (et par nye hver uke): U2 - Beautiful Day, Van Halen - Jump, Keith Urban - Somebody Like You og Def Leppard - Hysteria. Mulig sistnevnte vil inngå i en Def Leppard-medley (den er litt flat alene).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

flashback-kick her om dagen. Spiller master of puppets som avveksling til panikkstudering.

Hvem i all verden var det som kom på at litt ekstra utdanning i slutten av 30 årene var en god ide!!

Hehe.. jeg har en tendens til å gå å spille gitar i steden for å lese.. heldigvis ferdig til sommeren..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.