Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om å finne fram i Fenderjungelen


Mustang

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en ny Stratocaster, hva heter nå den serien som er bygget i Mexico og som visstnok har noen deler/elementer fra Custom Shop? En ansatt i en lokal musikkhandel anbefalte meg den etter om den skal gi god verdi for pengene. Jeg har lest om den i Guitarist for et par år siden også, så den finnes. Butikken har dessverre stengt for over et år siden, og jeg skrev det ikke ned. Classic Player? Modern Player? Nei, jeg klarer ikke å huske det.

Jeg har en middels dyr Fender Toronado og en veldig billig Squier Strat, men ønsker meg altså en Fender Strat. Det vanskeligste er at jeg vil at Stratocasteren skal lyde litt som Toronadoen, jeg liker humbuckerlyd. Så derfor tror jeg Strat med én eller to humbuckere er tingen. Hvis det er noen som kan anbefale en bra slik, gjerne i den nevnte modellserien, så vil jeg være takknemlig.

(Og hvis noen syns jeg har svært lite peiling på gitarmodeller, så kan jeg godt innrømme det.)

Endret av Mustang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien du snakker om er designet av en masterbuilder fra custom shoppen og han har visstnok hatt opplæring/oppfølging på baja fabrikken der de er produsert. De har fått gode reviews, er en som selger en classic 50's strat (en av disse) på kjøp & salg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Jeg har lett litt etter at jeg skrev startinnlegget, og tror det er noe sånt som dette jeg leter etter (håper det er lov å lenke her) http://intl.fender.com/en-NO/guitars/stratocaster/classic-player-strat-hh-bound-rosewood-fingerboard-dark-mercedes-blue/

Omtalt her også http://www.musicradar.com/reviews/guitars/fender-classic-player-strat-hh-611645

Men 60s C neck, er ikke den tykkere enn modern C? Jeg har korte finge.

Min Fender Toronado GTHH, i en litt "rar" gitarserie som Fender lagde et par år, har fantastisk lyd. I alle fall prisen tatt i betraktning, det er lite av lyd som gleder meg like mye som denne med sine to Seymor Duncan-humbudkere. Den har god hals og er lettspilt, men er litt tung og klumpete, derfor leter jeg noe lignende innen Strat.

Endret av Mustang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha strat har du i allefall et vanvittig utvalg. 60's C er ofte tynnere enn moderne C.

Det er helt sikkert ja, så stort at jeg både drømmer meg bort og går vill i utvalget. Så 60s C er tynnere? Det var jo godt nytt, da trenger jeg ikke å frykte det. Mens jeg skriver dette sitter jeg forresten og spiller på en Danelectro pro 55, den første remaken av disse som kom for noen år siden, den har skikkelig tykk hals á la sleggeskaft, og jeg takler det også, så da er det kanskje ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mon tro dere ikke tenker på Classic Player? CP er "Designet" av Fender CS. Har klassisk utseende og tunere, men har mer moderne features på gripebrettradius og bånd, 2-punkts trem, samt CS pickups.

Men ja, Fenderjungelen er det lett å gå seg vill i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert ja, så stort at jeg både drømmer meg bort og går vill i utvalget. Så 60s C er tynnere? Det var jo godt nytt, da trenger jeg ikke å frykte det. Mens jeg skriver dette sitter jeg forresten og spiller på en Danelectro pro 55, den første remaken av disse som kom for noen år siden, den har skikkelig tykk hals á la sleggeskaft, og jeg takler det også, så da er det kanskje ikke noe problem.

Dano 56 pro antar jeg. Du får gi lyd om du skal selge den en dag, kanskje jeg er interessert.

Hvor mye vil du legge på bordet for en strat? Classic player var i utgangspunktet single coil, men i fjor lanserte de en humbucker 60/70s HH strat i serien

http://www.fender.com/guitars/stratocaster/classic-player-strat-hh/0141120368.html#start=1

6-7000,-

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dano 56 pro antar jeg. Du får gi lyd om du skal selge den en dag, kanskje jeg er interessert.

Hvor mye vil du legge på bordet for en strat? Classic player var i utgangspunktet single coil, men i fjor lanserte de en humbucker 60/70s HH strat i serien

http://www.fender.com/guitars/stratocaster/classic-player-strat-hh/0141120368.html#start=1

6-7000,-

Den heter visst bare Dano Pro, også kalt tversoversløyfa, denne her http://www.danguitars.com/Dano_PRO.html. Det er en morsom gitar, så det skal nok litt til at jeg selger den.

Den du lenker til et av alternativene ja, det samme er Blacktop som Welhaven nevner. Pris på mellom seks og syv tusen kan gå an, men en absolutt grense på åtte tusen.

Endret av Mustang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.