Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier JV Stratocaster. Overhaling.


Anbefalte innlegg

Det ser bra ut ja. Hva gjorde du med den ene stemmeskruen som er knekt? de ser ganske fint "aget" ut.

Når får vi se den ferdige kroppen ? :)

Beholdt den. Det var kun den ene "tappen" som var knukket. Fungerer helt fint uten. Viser det seg at det sliter, er det fullt mulig å bare bytte ut "staken".

Kroppen blir ferdig når den blir ferdig. Ingen hastverk hverken fra meg eller fra lakkerers side. Den må gli inn blant andre lakkeringsjobber som er betalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Etter to år i acetontåke, sier jeg meg ferdig med denne. Det var en helvetes jobb men alt av glittermaling, tape og klistremerker er fjernet og kroppen er tilbakeført til slik den en gang var. Blir derfor heller ingen refin. Bedre slik. ;) Tilogmed plekterbrettet klarte jeg å redde. Så voila, en 95% original Squier JV fra 1983. Den er så innspilt at den spiller nesten av seg selv. Trenger nye frets etterhvert men spiller fortsatt supert. 

IMG_20170104_234706.jpg

IMG_20170104_234935.jpg

IMG_20170104_234807 (1).jpg

IMG_20170104_234637.jpg

IMG_20170104_234738.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i heiteste klarte du å gjøre det vraket så pent. Nå er den jo riktig pen. Dette hadde jeg aldri trodd. Og jeg som trodde at jeg fikset opp en gitar nå...

Stolen er byttet ser jeg. Er det Squire eller de importstolene fra GFS i fenderkvalitet med stålsadler?

Gratulerer. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Rypdal brukte vel en Fiesta-røv JV på 80-tallet tror jeg. Husker det var en reportasje om JV-gitarene i det gamle Fender-magasinet (i tillegg til en DIY-guide for å lage seg ku-tele ala Merle Haggard).

Rypdal og Jeff Healey foretrakk Squier JV fremfor Fender USA. Det er vel årgangene 82-83 som er mest ettertrakted.

 

Edit: årstall rettet til 82. 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.