Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier JV Stratocaster. Overhaling.


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Squier JV strat fra 1983 fra en hyggelig kar i nabobygda her forleden dag.

dS42Yoe.jpg?1

Den trengte hjelp. Kropp, plast og hardware var lakket med sort lakk og hadde i tillegg

fått et fint lag med glitrende klarlakk, ikke bare på kropp men også headstock og til dels gripebrett.

H7z8ozY.jpg?1

ZOFJeVO.jpg?2

Litt er det jo å ta tak i men ikke verre enn at jeg aner et håp i alt det sorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige halser på disse. Har en fra samme periode, men gripebrettet (palisander) er såpass tynt at den ikke tåler en ny refret dessverre.

Det skal gjøres refret og jeg er ganske så sikker på at det er nok tre på denne til en refret og to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cool! Min tålte bare to refrets, og er nå dessverre hinsides enhver rescue. Beste halsen noensinne. Hovedgitaren min siden 1982. *sentimental*

Det har ikke blitt gjort refrets tidligere på denne så da er jo mine estimater om to stk ikke så verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale mikker. Måtte skifte den ene tone-poten og gjorde i samme sleng ny kabling og en liten mod og to.

Master tone i midten og blend på den nederste tonekontrollen. Har samme oppsett på en annen strat og liker det.

Av den grunn måtte den originale treveis bryteren skiftes med en femveis.

xCfAFh1.jpg?2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ble litt vel mye arbeid med kroppen, fikk denne foreløpig en donorkropp fra MJT.

Jeg har en bekjent som skal lakkere originalkroppen for meg så den kommer til

å bli brukt. Plekterbrettet vil også bli brukt så da ender jeg opp med en så godt som

original Squier JV strat til prisen av litt lakk :)

All hardware er original, den sorte lakken forsvant overraskende lett.

yDSULf0.jpg?1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.