Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY pedalbrett


Anbefalte innlegg

Snart et par år siden jeg bidro med annet enn annonser her inne, så kanskje på tide :)

Til min selvbygde Ceriatone Prinzetone og en nylig ombygd/omlakkert/relicet KWS Strat, så måtte det jo bli et selbygget pedalbrett.
Inspirert av Blackboard, ble det bestilt plugger fra Ljudia, mens resten er garasjerester og leftovers fra andre pedalbrett.

Materialer:
Gjærede lister (ramme), møbelplate (selve brettet), selvklebende filtremser fra sybutikk, tynne lister på innsiden av rammen, som brettet hviler på, 2 x RCA hun/hun adapter (inn/ut) og nettbrønn fra Ljudia. Sort metallik lakk fra et eller annet strandet DIY prosjekt tidligere.

På undersiden, er kabling og strømforsyning. Alle 9V (og 1 stk. 18V) forgreninger er ført opp gjennom 6 hull som er boret i platen. Det samme gjelder kabel inn/ut mellom første/siste pedal og RCA pluggene. Nettkabel er en IEC kabel til gammel vannkoker, som er kappet og loddet på nettbrønnen. Kabling festet med smeltelim her og der.

Kostnad ca. 300,-. Det er akkurat nok penger spart til en ny pedal..

.

IMG_0941_zps69753299.jpg

IMG_0943_zps8aaea609.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt sent på kvelden når jeg skrev... Det er jack selvsagt - ikke RCA. Har drevet med hifi for lenge, tror jeg :)

Strømopplegget er en T-Rex Fuel Tank Chameleon. Alle forgreninger fra denne går inn under brettet og opp i hull fordelt på 6 steder i platen. Fra Fuel Tanken har jeg en 30 cm. ende klippet av en vanlig nettkabel. Denne går til IEC pluggen og er der loddet og grundig isolert (viktig, hvis man ikke liker overledninger og strømsjokk!).
Skal se om jeg kan få lagt ut et bilde i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda
Ser at alle bildene jeg la ut her har snudd seg. Aner ikke hvorfor.

Enda rarere - jeg ser bildene opp/ned bare på mobil, men riktig på Mac hjeme... Hmmm.

Endret av vim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.