Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner akustisk gitar anbefalinger


SpitfireETW

Anbefalte innlegg

Ibanez er det beste man får for pengene. Er ikke å henge seg opp i navn/pris. Jeg har brukt både squier og epiphone i studiogig for andre, for å si det sånn.

Se om du kan finne en billig Ibanez akustisk på finn i ditt område. Knall gode gitarer som er mye billigere enn de trenger å være.

Endret av Marwin Moody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye å velge mellom, men du får OK begynnergitarer for ditt prisnivå. Prøv i butikk, ta gjerne med deg en som har spilt en stund og har erfaring med flere typer gitarer. I butikk får du også satt opp gitaren så den spiller bra. Jeg har hatt flere akustiske, Ibanez, Morgan, Takamine, i flere prisklasser opp til ca. 5-6000, men spiller nå på en mindre, slankere Yamaha APX500, du får siste versjon ny i butikkene for ca. 3-3.500 kr. De er veldig lettspilte, har grei akustisk lyd og bra mik. Andre merker med mye for pengene finnes også. Cort, Epiphone for å nevne noen. Ibanez er også nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helakustisk med pickup jeg mener. Takk for alle svar! jeg fikk en venn til å se litt på evt. Gitarer. kan noen sjekk ut denne? http://www.thomann.de/se/lag_tramontane_66_t66ace.htm

Kjenner ikke den gitaren, men husk at det påbeløper fraktomkostninger og 25% moms på kjøp fra utlandet. Skal være en MEGET god deal før dette vil lønne seg i det prissjiktet du ser for deg.

Edit:tyrkleif

Endret av Gmal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Cort lager meget kurrante akustiske i den prisklassen også, mener jeg å huske.. Absolutt verdt å sjekke ut :)

Men er enig i at man får mye bedre gitar for en tusing ekstra. Det er verdt å ha en gitar som man er fornøyd med, man får mer glede og mindre stress/vedlikehold med en god gitar. Når det er sagt, så trenger ikke en god gitar koste 10-20k, alt etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Semi-akustisk skriver du. Er det helakustisk med pickup/transducer, eller type es 335 du mener?

Og Marwin M: Ibanez er det beste man får for pengene? Begrunn, er du snill.

Det er min egen mening og basert på de jeg selv har, først og fremst. Jeg liker dem pga. upåklagelig finish og kvalitet, til latterlig lav pris. Har brukt alle mine Ibanezgitarer på studiopptak uten problem ;) Noen av de mer "seasoned" jazzgitarister vil nok foreta et pickupbytte på dem med ACH-pickups, selv om disse ikke er spesielt dårlige. For 2.5k får du ikke et enormt utvalg, men jeg vet av erfaring at du kan få Ibanez til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.