Web Analytics
Jump to content

Erfaringer med "pleksibaffle"

Mills Kaviar
 Share

Recommended Posts

Jeg ser det er noen som bruker slike pleksiglass forran ampene sine. Er det noen her som gjør det? Og i tilfelle, synes dere det fungerer bra? Med topp og kabinett har lyden en tendens til å gå veldig rett frem. Så kanskje det er en metode for å høre seg selv litt bedre på uten å få lyden direkte i øret ved hjelp av tilting av kabinett. Blir vel også litt mer skånsomt for de som skulle befinne seg på "første rad" :)

Hverken Beam blocker eller gaffa vil gjøre det samme som en plexibaffle da... En baffle vil gi mye større volumreduksjon.

For en god del år tilbake hadde jeg pedalbrett stort nok til at lokket til flighten omtrent dekket en 4x12" og det ble brukkt som baffle noen ganger da jeg brukte en plexi som likte seg best med "litt" volum. :)

Fungerer bra, du beholder trøkken og humøret til lydteknikerene. :P

• Like 1

Ja, jeg kjører 50w forsterkere uten mastervolum, og når det i tillegg er to av de, så... :P Lurer på om jeg skal få tak i et par av de platene de selger på biltema og teste. Koble de sammen med gaffa, og bruke det som hengsle.

Bare å kjøre på. Alltid artigst når du kan ha forsterkerene på volumet de trivest best på. Nå for tiden kjører jeg en Marshall-ish amp uten MV på 10, så da er det reamping/attenuator som gjelder.

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• David, størrelse betyr ingenting,......🙄 😁,
    • Jeg vil bruke dette gripbrettet hvis jeg får det til, så kan jeg spare det som jeg bestilte til et fremtidig prosjekt istedenfor. Etter binding er ferdig så skal jeg borre ut og lime inlays, også de små  på siden... artig når jeg klarer å la være med fuckups. Har tidligere brukt mye tid på å rette opp og korrigere for diverse feil  ,så langt alt vel på denne. Venter på deler fra gitarist.no, og etpar kjøp på finn. Edit: har veldig stor nytte av disse firkantede aluminiumsrørene, de er helt rette, har skarpe hjørner, veier lite . Jeg  bruker de til planering av treverk, til å frese beine kanter langs, og nå til å lime bindingen, jeg lot gripbrettet ligge litt innafor kanten sånn at bindingen blir liggende flush med underkanten av gripbrettet. Satt på en stripe maskeringstape for å ikke lime gripbrettet fast i aluminiumet. De klypene er også hendige til diverse ting. Liming f eks, istedenfor tvinger. 
    • Binding på gripbrett.
    • Kjøpes fra StewMac, limes med polyeuretan-lim. Jeg bruker Titebond sine lim til alt, trelim, superlim og poly
    • Photoshoot med dette beistet ved "Sverd i fjell", flott søndagsmorgen må jeg si... 🙂  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.