Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skala spilling


Admko

Anbefalte innlegg

ok, jeg har lært alt selvlert og av min far, så jeg lurer på hvordan setter jeg opp en hel skala, til spilling liksom, jeg må øve masse på skalaer, så hvordan gjør jeg det?

n00b question =3

ps: hvis jeg får litt vondt under armen (underarmen du vet) etter oppvarming mens jeg har pausen, kan det være tegn på senebettennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt på forumet så skal det finnes mange tråder om skalaer, og hvordan de spilles. Tips til øving av dem finnes også i stort monn. ;)

Spørsmålet ditt er litt uklart i formuleringen, jeg skjønner ikke helt hva du spør etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker gitarpro til å se skalaene, men jeg vet ikke hvordan jeg setter dem opp helt rett det er alt egentlig, skal søke litt rundt nå.

og det med senebetennelsen det er liksom sånn smerte fra albuen til håndleddet da og da. >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan se skalaene så er det den måten de skal settes opp. Altså de tonene skal være med. Hvor du spiller dem spiller i bunn og grunn ingen rolle, bass (og gitar) har de samme tonene på flere strenger, stor frihet, men desto større kunnskap er nødvendig for å vite hva man spiller.

Lettere å si noe hvis du kan vise et bilde av det du ser i GP.

Gjør det vondt, stopp og spill. Spill i kortere interval, varm opp rolig og tøy ut. Akkurat som en treningsøkt på fotballbanen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^_^

vell tok en liten pause er lettere å spille nå, gjørikkje vondt heller.

men jah eh i gitarpro ser du fretboardet, også er skalaen merket av på notene, så liksom du ser hvor skalaen er og slikt. prøver meg litt fram så jah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.