Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på Fender "Squier" Stratocaster


Alfi27

Anbefalte innlegg

Heisann! Driver med en liten byttehandel der jeg lurer på hva en Fender "Squier" Stratocaster fra 1988 er verdt? I følge eier er den en av de siste gitarene som ble laget mens Fender og Squier enda var samme merke og begge logoene står på headstocken. Uten å ha sett bilder regner jeg med at det er en slags Fender Squier series eller noe i den duren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel sett bilder av gitaren? Be også om bilde av pickupene (over og under pickguarden). Tipper at det står Squier Stratocaster by Fender på headstocken og at gitaren er en lavprismodell med keramiske pickups av den dårlige typen. Noen av disse er satt sammen bra og er gode å spille på men har veldig billig/dårlig hardware. Er eksemplaret helt orginalt og i god stand så har det en samlerverdi ca 3000 - 5000 (Er du en samler av Squier?), ellers er det bare en helt vanlig midt på treet (og kanskje litt under) gitar og ca 1000 - 2500.

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått bilder enda, han skulle fikse det i helga. Er definitivt ikke noen samler av Squier.

Han sier at det er en god gitar og det tviler jeg ikke på, men japansk Fender/Squier kan være ganske svingende i verdi har jeg skjønt. Skal legge ut bilder når jeg får de :)

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... men japansk Fender/Squier kan være ganske svingende i verdi har jeg skjønt.

De lagde gitarer fra 30 000 til 115 000 YEN. De til under 40 000 YEN var ofte mindre bra. De til 115 000 var fantastiske. Tidlig Squier er best 82-84 (siden det egentlig var ren Fender Reissues). Senere Squier var billige (alle kostet vel under 45 000 yen) og kvaliteten vekslende.

Fint med bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Squire er Fender sin billigste serie som alle har råd til. Jeg kjøpte en som jeg fikk i dag fordi jeg trengte gitarhals og solgte resten av gitaren som Fender prosjekt av Squire for 600kr. På den måten fikk jeg halsen gratis. Han som kjøpte det av meg sa at du får en Fender Squire til 1900kr. Jeg betalte 108 euro for hele gitaren så det er vel ikke mye verdi i en Fender av Squire serie ville jeg tro, eller eller er det verdifulle modeller også?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge Squier som Fenderprosjekt? Har du solgt den som ekte Fender, uten hals?

Nei. Jeg sa at det var den billigste serien til Fender som heter Squire. Og han sa at den kostet ny 1900kr i Norge. Og jeg solgte for 600kr. Det er vel ikke løgn det. På halsen står det Squire Fender Stratocaster. Da er det vel Fender da? Men jeg forsikret om at det var en billig-Fender av type Squire. Det var vel ærlig det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdifull og verdifull.... Av dagens modeller så er vel Classic Vibe-serien dyrest og best. Det er ikke hav av forskjell mellom en Classic Vibe og en Mexico Standard, men den er der.

En Squier Bullett som du skaffet deg tilhører nedre sjikt av Squier-skalaen, uten at det betyr at det er en dårlig gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.