Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Uærlighet eller ikke...


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg syntes du burde lage gitarer til eget bruk. Måten du tenker på er utrolig usympatisk. DU LURER FOLK PÅ DENNE MÅTEN. Folk skriver det tydelig og du leser det du vil lese, igjen.

Er det en hals fra Kina=skriv at det er en hals fra Kina.

Er denne halsen like god som en Squire?=det vet ikke du, og ut ifra alle postene jeg har lest fra deg er du IKKE kvalifisert til å svare på dette.

Kan du selge den til mer enn hva det kostet deg i deler?=kanskje, men burde du? NEI. Du har ikke skrudd sammen, montert eller justert nok for å selge med profitt, og det burde du ikke før du har holdt på en god stund (les; muligens år) og før du planlegger å bruke skikkelige deler.

Det er den største teskjeen jeg hadde på lager. Du må begynne å lese og ta til deg det folk skriver her inne. Jeg vet at du har ditt å slite med, men det virker ikke som at du forsøker å gjøre det moderatorene har bedt deg om. Fortsatt god jul og lykke til med gitarbyggingen. Det er en fin hobby, men inntil videre burde du kanskje holde det på det nivået. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo absolutt sinsykt at dette i det hele tatt diskuteres.

1. Trådstarter lurer på om det er greit å lure folk som er naive nok til å stole på bilder (for eksempel en bestefar som vil oppfylle drømmen til barnebarnet) dette er jo forkastelig.

2. Trådstarter vet absolutt ingenting om setup/bygging av gitarer.

3. Fender Kina kopihals? Kødder du? Og denne skal ferdig oppsatt av deg være bedre enn en squier? Regner med du har noen års erfaring med retting av halser, båndsliping og tilpasning av nut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har rett. Alle kort på bordet fra begynnelsen av selv om jeg går med tap. En god samvittighet er den beste hodepute.

Her er problemet ditt. At du i det hele tatt tenker profitt når du ikke kan noe om gitar er helt feil ende å begynne i. Les hva jeg skrev tidligere og ta det til deg. Beklager å gjøre dette på teskje måten, men jeg tror ikke det siger inn om ikke.

Jeg vil anbefale deg å lære deg det tekniske bak en gitar; før du hopper ut og setter sammen gitarer som du selger. Det virker som du prøver å ta snarvei over alle steg en god gitarmaker tar; og det vil fort falle tilbake på deg og ditt rykte.

Start med hobby mekking med dine egne gitarer. Gjør enkle oppdrag som strengeskift og justering. Sett deg inn i elektronikk og forstå alle komponentene. Øv mye på korrekt og god loddeteknikk. Gå dypere i hvordan et setup blir bra. Forstå trevirket og hvordan det oppfører seg og hvordan det jobbes med. Så kan du se etter deleprodusenter for å finne ut hva de kan levere og hvor attraktivt det er for potensielle kunder. Er du god, vil du kanskje sitte igjen med profitt.

Dette tar år, om du jobber aktivt med det. Det er tydelig på trådene dine; uten å være frekk; at du er på hobby stadiet idag. Det er en god start, og du virker ivrig, men ikke gjør feilen av å forhaste deg. Jeg ville ikke anbefalt noen å kjøpe gitar av deg nå, men kanskje om 10 år om du legger mye svette tårer og lidenskap i jobben.

Ikke ment som en drøm-punktering, men jeg synest det er på sitt rette med en reality check.

Tålmodighet er en dyd. Har du ikke det; er kanskje ikke gitarmekking noe for deg? Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.