Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yamaha THR-5 - Flere som har prøvd denne forsterkeren?


Svirre

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet meg Yamaha's nye forsteker (riktignok den minste), og er mildt sagt overrasket over hvor klar lyden er fra denne. Veldig mange funksjoner og effekter, i tillegg kan denne kobles til en pc hvor man kan spille lyd via forsterkeren samtidig som du får gitarlyden ut på samme høytaler. Volumet denne leverer er også mildt sagt imponerende sammenlignet med en VOX VT30-forsterker jeg har stående.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har funnet ut av alle funksjonene og innstillingene på denne forsterkeren, men det eneste jeg er litt skuffet over er tone-innstillingen. Syns lyden er veldig mørk i forhold til VOX'n.

Er i utgangspunktet ute etter flere tips og triks, samt høste erfaringer rundt THR5 og THR10 forsterekerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en THR 5 selv. Opplever at høytalerne brekker litt hvis jeg bruker for mye volum. Vet ikke om det er pga (selvpåført?) feil på min, eller om det er gæli fra fabrikk.. Jeg liker generelt ikke å spille med headset, så denne synes jeg er et godt alternativ i så måte. Fint på lavt volum etter ungene er lagt. Foretrekker denne fremfor f.eks micro-cube pga tap-tempo på delayen og skikkelig tuner. Men nå har det vel etterhvert kommet flere sånne "kjøkkenradioer" fra flere produsenter som tilsvarer Yamaha sine.

Det er en app fra Yamaha som kan lastes ned på iPhone, der en kan endre pitch og tempo på sangene du eventuelt vil spille med på gjennom denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke opplevd vrengelyden som du opplever, men nå har jeg ikke skrudd opp så veldig mye heller. Lite rom som ikke krever så mye volum :)

Ikke brukt denne så veldig mye siden jeg har en Vox VT30 som brukes flittig. Går en del System i spillinga om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.