Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

IRT Studio + IRT-X x2


Thammarat

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøver for tiden å forbedre lyden på "riggen" min uten at det koster altfor mye. Jeg har aldri hatt noen rørforsterker og tenkte jeg bare må trå til nå hvis det skal bli noe i det hele tatt. Jeg har begynt forsiktig og da jeg er en stor fan av Jack Thammarat, led det til at jeg kikket på Laney. Etter mye studie av video'er etc. tok jeg sjangsen på en IRT Studio. Etter en stunds skruing av lyd på denne sammen med en GT-10 i 4-cable config var jeg ikke spesielt fornøyd. Altfor mye "fizz" lyd med relativ mengde gain. Etter flere forsøk tidligere med andre riggoppsett tenkte jeg at jeg får jo "fizz" på det meste jeg stiller inn. Hva er problemet? Jo det viste seg at mye av problemet var standard pickupene på Ibanez'en min. Fikk tak i en brukt JB og det ble noe ganske annet ja :-)

Så pr. idag må jeg si at det er definitivt potensiale i IRT Studio'en. Den er liten i watt ja, men det viktige for meg er hvor god lyd jeg får først og fremst. GT-10'en er grei da jeg ikke bruker preampene i denne, kun effektene og USB'en. Enkelt oppsett. Det jeg ville med denne tråden er å høre om noen av dere har prøvd IRT-X amp/kabinettene?. Jeg er mer eller mindre sikker på at jeg ikke kommer til å kjøpe IRT112 eller IRT212 kabinettene. Har en følelse av at jeg ikke vil få noe i nærheten av den lyden disse IRT-X greiene kan gi samt de utallige mulighetene disse ser ut for å gi. De er jo ikke billige, men heller ikke gærnt priset heller. Jeg tror faktisk en IRT Studio m/effekter samt 2 stk IRT-X blir et oppsett av dimensjoner tatt i betraktning prisen. Man bør vel ha 2 stk for å skikkelig vidde i lyden? Oppsettet gir nok ca. 380 Watt mer effekt enn jeg trenger, men kjøpet er for å oppnå god lyd først og fremst.

Kjempegreier for gutterommet eller????

Ellers får dere ha en God Jul & et Godt Nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy watt er en uting, med mindre du skal spille på svære venues. Måtte snakke en bekjent bort fra å kjøpe 100 watt Ironheart-topp, og heller kjøpe 60. Det er fortsatt mye, men litt bedre. Han har også 212-cabbet som hører til. Synes det låter grisefett, jeg. Uten pedaler, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy watt er en uting, med mindre du skal spille på svære venues. Måtte snakke en bekjent bort fra å kjøpe 100 watt Ironheart-topp, og heller kjøpe 60. Det er fortsatt mye, men litt bedre. Han har også 212-cabbet som hører til. Synes det låter grisefett, jeg. Uten pedaler, ja.

Joda enig, høy watt er ofte en uting. men det jeg ser for meg med dette oppsettet er at det er IRT Studio'en som produserer lyden (lav watt) mens IRT-X er laget for å formidle lyden. Dvs at den skal kunne gi samme lydkvalitet uansett hvordan du setter volumet på den. Det er jo noe jeg må være sikker på før jeg kjøper, men rørene står i Studio'en så jeg tror det blir bra greier! Når jeg tenker over hva IRT-X er laget for er det jo rett og slett genialt og med den fleksibiliteten som ligger i kassen blir jeg nesten nødt å kjøpe dem :-) Nei, men seriøst så skal jeg vurdere de også p.g.a den lille formfaktoren.

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oväsentligt för tråden (beklagar) men är det inte litt tvärtom angående högre volym och större arenaer? Inte för att vi har spelat på så otroligt stora ställen (eller joao, ganska stora faktiskt :) ) men ju större och seriösare ställe, ju mindre ampvolym önskar lydmännen/damerna (typ). Mest volym behöver jag i övingslokalen och på små ställen där vi kör ouppmickat eller med crappy PA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oväsentligt för tråden (beklagar) men är det inte litt tvärtom angående högre volym och större arenaer? Inte för att vi har spelat på så otroligt stora ställen (eller joao, ganska stora faktiskt :) ) men ju större och seriösare ställe, ju mindre ampvolym önskar lydmännen/damerna (typ). Mest volym behöver jag i övingslokalen och på små ställen där vi kör ouppmickat eller med crappy PA.

Min erfaring er nå at lydmenn helst vil ha det lavt uansett! Men joa, vet ikke :P Har ikke noe erfaring å sikte til sånn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oväsentligt för tråden (beklagar) men är det inte litt tvärtom angående högre volym och större arenaer? Inte för att vi har spelat på så otroligt stora ställen (eller joao, ganska stora faktiskt :) ) men ju större och seriösare ställe, ju mindre ampvolym önskar lydmännen/damerna (typ). Mest volym behöver jag i övingslokalen och på små ställen där vi kör ouppmickat eller med crappy PA.

Stemmer med min erfaring også - spesielt i utlandet der ein ikkje er så bortskjemt med bra PA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.