Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rutters Broadcaster


MAa

Anbefalte innlegg

Hey. Tenkte jeg ville vise min hovedgitar for tiden, en Broadcaster replika bygd av Marc Rutters.

Jeg har kjøpt mange kropper, et par halser, og en del hardware fra Marc de siste årene, men for et halvt år siden så begynte vi å diskutere et custom bygg. Dette skal bli en `53 replika, hvor jeg har plukka ut treverk til både hals og kropp. Jeg har også gitt han utvalgte bilder av `53er som jeg liker spesielt godt. Pickups blir Ron Ellis, eller evt en gammel `53/`54 Fender champ pup jeg har liggende. (Fender brukte samme pickupen i Champ steelene som i de gamle Blackguardene, frem til `54. Bare å installere en baseplate.) Basically så skal dette bli så nærme en `53 tele som det er mulig å komme.

Men i mellomtiden så dukket det opp en Broadcaster replica som Marc hadde bygd. Den var så og si ubrukt, og ble solgt for en latterlig lav pris. (selgeren trengte kjappe cash.) Har hatt den i et par mnd`er nå, og det er muligens den beste fjøla jeg har hatt. Den er basert på blackguard #2011. Halsprofilen er helt eksakt som originalen og hardwaren er korrekt. Håndverket til Marc er helt utrolig bra, jeg har ikke funnet noe å pirke på. Alt er laget fra bunn av med unntak av pickups og tunere.

Alt av detaljer er på 100% plass, og den låter og spiller helt sinnsykt bra.

Her er en kjapp demo og litt bilder.

20141019_172947_zps5153a4e2.jpg

20141019_172955_zps7e007c14.jpg

20141019_173000_zps8b19f65e.jpg

20141019_173011_zpsec1ce10c.jpg

20141019_173032_zps655b26a0.jpg

20141019_173040_zps21ae460a.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig lavt i forhold til kvaliteten på arbeidet, og åpenbart alle timene som ligger bak. Og etter å ha hatt den en stund nå og brukt den på flere gigs, så vil jeg si at jeg liker den bedre enn alle CS og boutique greier jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig lavt i forhold til kvaliteten på arbeidet, og åpenbart alle timene som ligger bak. Og etter å ha hatt den en stund nå og brukt den på flere gigs, så vil jeg si at jeg liker den bedre enn alle CS og boutique greier jeg har hatt.

Latterlig lavt begynner vel å bli et forstyrret begrep i din verden også he he;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.