Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hot Rod Deluxe -90 ish USA mod. / vs ny tilsvarende....


Tommern

Anbefalte innlegg

Heisann.

Trenger litt eksperthjelp her....

Driver og snobber ned, og har annonsert etter en Fender Hot Rod Deluxe III

Da fikk jeg tilbud om en hel og pen Hot Rod Deluxe fra 90 tallet, made in USA.

Stiv pris, men han mener da at denne er bedre enn de man får kjøpt nye nå.

Noe med peil og kompetente meninger om dette?

Takker for ethvert fornuftig innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prisen?

Har selv en av de siste som ble bygd i usa og er ikke imponert over byggekvaliteten..

Det er spesielt jack inngangene som er elendige. Gjengene er i plast og de er loddet direkte i kretskortet. Disse løsner..

Volumkontrollen er ubrukelig både på clean og od canalen.

Alt over 1 høres ut som 3/4 volum.. jeg har byttet pre amp rør og det gjorde underverker.

Nå kan den faktisk brukes hjemme.

Det sies at hrd3 er bedre på akkurat det siste men har ikke prøvd selv.

Ellers så er det bra cleanlyd som lett "brekker", men od kanalen er ikke spes bra.. fin reverb.

Ligger en del info ute på nett ang gamle hot rod deluxe.

Litt usikker på om det er en amp jeg anbefaler.. som clean amp er jeg personlig fornøyd, men tror den bør prøves før kjøp.

Endret av Tore_TJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prisen?

Har selv en av de siste som ble bygd i usa og er ikke imponert over byggekvaliteten..

Det er spesielt jack inngangene som er elendige. Gjengene er i plast og de er loddet direkte i kretskortet. Disse løsner..

Volumkontrollen er ubrukelig både på clean og od canalen.

Alt over 1 høres ut som 3/4 volum.. jeg har byttet pre amp rør og det gjorde underverker.

Nå kan den faktisk brukes hjemme.

Det sies at hrd3 er bedre på akkurat det siste men har ikke prøvd selv.

Ellers så er det bra cleanlyd som lett "brekker", men od kanalen er ikke spes bra.. fin reverb.

Ligger en del info ute på nett ang gamle hot rod deluxe.

Litt usikker på om det er en amp jeg anbefaler.. som clean amp er jeg personlig fornøyd, men tror den bør prøves før kjøp.

Han ber om 5500,-. Det hadde kanskje ikke vært så galt, om denne utgaven hadde gått utenpå de som produseres nå.

Men med det skussmålet her, så er det ikke tema for min del.

Takk for input :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kosta vel rundt 8 ny tror jeg.. Hvis du har mulighet så prøv den. Kan hende du liker den :) Er som sagt mulig å få normalt volum i den med billige grep.

Det kan hende. Men en amp som er 20 - 25 år gammel, med tvilsom byggekvalitet som utgangspunkt, da mangler det bare et rørskift, så er man opp i samme pris som for en ny versjon III, med garanti.

Jeg leter etter en amp med et pragmatisk sinn. En budget allrounder som funker hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en HRD til salgs. Mener det er en 2005 modell. Har stått en stund ubrukt bortsett fra nylig test for å sjekke at alt funker.

Cleankanalen mener jeg er meget bra og tar pedaler godt. Drivekanalen kan du egentlig glemme.

Vurderte tidligere å bytte høyttalerelement, men ble i stedet til at jeg kjøpte en Princeton Reverb her på forumet.

Justin Holton hadde ei god side om HRD med modder og div info. Du finner innholdet av siden her: http://home.comcast.net/~bandweb2/justin-holton_files.htm

Om du er interessert i HRDen min får du den for 3.700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en HRD til salgs. Mener det er en 2005 modell. Har stått en stund ubrukt bortsett fra nylig test for å sjekke at alt funker.

Cleankanalen mener jeg er meget bra og tar pedaler godt. Drivekanalen kan du egentlig glemme.

Vurderte tidligere å bytte høyttalerelement, men ble i stedet til at jeg kjøpte en Princeton Reverb her på forumet.

Justin Holton hadde ei god side om HRD med modder og div info. Du finner innholdet av siden her: http://home.comcast.net/~bandweb2/justin-holton_files.htm

Om du er interessert i HRDen min får du den for 3.700,-

Takk for tilbud. Men det ble altså innkjøpt et stk flett ny HRD III i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.