Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Grim - My Rome pt. 2 - Alternativ rock?


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

Vel, siden jeg for tiden har veldig lite å gjøre så bestemte jeg meg får å lage en "demo demo" av en av låtene til bandet vårt.

Som dere hører er det veldig i skissestadiet. Låten kommer til og ende opp noe annerledes, da vi kommer til å utivide versene når vi får vokalist. Produksjonen er ganske svak siden jeg ikke har peiling på hva jeg driver med. Gitarspillet er heller ikke imponerende, men jeg er jo trost alt først og fremst en låtskrive, og ingen skikkelig leadgitarist. Håper noen av dere liker det, og kan se bort fra at det mangler vokal og den dårlige produksjonen :)

Dere finner låta her:

http://www11.nrk.no/urort/user/song.aspx?mmmid=98675

Hvis linken ikke funker kan dere gå på www.nrk.no/urort og søke på "Grim".

Grim er forøvrig kun et midlertidig bandnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem



E--------------------------------------------------------------------------------------------

B--------------------------------------------------------------------------------------------

G--------------------------------------------------------------------------------------------

D--------------------------------------------------------------------------------------------

A--------------------------------------------------------------------------------------------

D--0--0--10--9--8----0--8--7--6----6--7----0--2--3--1----0--10--12--13--12--10--12

Det skal sies at vi har låter som er mye bedre enn dette, og mye mer spennende, men det blir for mye arbeid å spille inn de bare for moroskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Mulig produksjonen får det til å høres mer ut som "lett-metall" en det jeg egentlig skal være. Greia er at det er "sats nr.2" av en lang introlåt, ala på De-Loused in the Comatorium.

Det begynner som en meksikansk westernfilm, går over i litt musical/Bond-låt aktige tendener, derretter bygger det seg opp, og denne låta skal ta over der klimakset på del. 1 ender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, det vil ta lang tid.

Prøv selv vel? Det er virkelig basic greier. Kan ta noe.

Intro, dra plekteret langs strengene mot deg m. delay effekt.

Introriff, allerede tabbet ut over.

Verset er oktaver, men du kan spille det som powerchords, hvis du liker slikt. Jeg skriver bare inn de forskjellige chordene, så får du ta antallet selv.



E----------------------

B---------------------

G--7--10--15--14---

D---------------------

A--5--8----13--12---

D----------------------

Break riff



E-----------------------------------------------------------

B-----------------------------------------------------------

G---------------------------------------------7-7-7--------

D---------------------2-2-2------------------x-x-x-------- x 4

A--5--5--5h6p5--1--0-0-0------------------5-5-5--------

D-----------------------------3-3-3h4p3-1--0-0-0--------

Refrenget tar du selv.

Akkordene i ca. riktig rekkefølge er ihvertfal: Bb A Dm Em Fm A Bb

Introriffet igjen

Breakdown er en D som spilles som oktav. x5x7xx

Akkordprogressjonen som kommer etter det er: Dm Bb Gm Bm A, spillt som arpeggio. Du kan spille på kun GBE strengene hvis du holder disse akkordene. Husk shuffle rytmen.

Riffet som går under soloen er ganske simpelt.



E----------------- -----------------------------------------

B----------------------------------------------------------

G--7-7-7-7-7-7-7-------------7-7-7-7-7-7-7------------

D-----------------------------------------------------------

A--5-5-5-5-5-5-5-------------5-5-5-5-5-5-5------------

D-------------------0-0-3-0--------------------0-0-3-0--



E-------------------------------------------------------------------------------------

B------------------------------------------------------------------------------------

G--10-10-10-10-10-10-9-9-9-9-9-9-9-9--3-3-3-3-3-3-3-3-5-5-5-5-5-5-5-5---

D-------------------------------------------------------------------------------------

A--8-8-8-8-8-8-8---8---7-7-7-7-7-7-7-7--1-1-1-1-1-1-1-1-3-3-3-3-3-3-3-3--

D-------------------------------------------------------------------------------------

Soloen må du nesten improvisere, det var det jeg gjorde. Tremolopicking med delay på den tynne D strengen er et godt startpunkt :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.