Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Her var det mye gøy å se, får dele litt jeg også :)

20141217_HOE_0028.jpg

20141217_HOE_0035.jpg

Custom Ron Kirn strat 2012
V-hals, vintage bånd og 7.25 radius, Ron Kirn custom pickups.
Treverket i denne har en lengre historie enn deg og meg. Ron Kirn forteller:
The Black Ash lumber used in this guitar was re-claimed from buildings comprising a settlement in what is now Salem, Ontario. The buildings from which the lumber was recovered were erected approximately 1570 – 1610.
However, the records from Salem, indicate those buildings were erected using reclaimed lumber that had been used in some of the first construction erected by the French settlers of that region, about 100 years prior, or shortly after the discovery of North America by Columbus.
The massive beams, about 1 meter square, had growth rings going back 900 years, Thus, the trees began growing approximately 600 - 700 AD, about the time those that lead to the legends of King Arthur were still giving birth to what would become Great Britain.
DISCLAIMER: Jeg er ikke en av de som tror at enkelte typer treverk, feks sabla gammelt treverk, automatisk ender opp med å bli en bra gitar. I grunnen synes jeg ikke den diskusjonen er så interessant. Grunnen til at jeg valgte dette treverket til denne gitaren var rett og slett at jeg syntes det var fascinerende å spille på noe som har vært på kloden så lenge... ;) Slik så den ut før lakkering:
20141217_DSC_6588.JPG
20141217_DSC_6589.JPG
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.