Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

EJ 2005. Lettspilt og uhyre velklingende, men jeg greier ikke helt å bli venn med moderne specs som 12"-radius og ganske feite bånd. Kvalitetsmessig blant de beste Stratocasterne jeg har vært borti, men jeg vurderer å bytte den i en AVRI, AV eller AO, om anledningen skulle by seg.

strato.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, blaamann skrev:

Interessant. Som regel klager folk på det motsatte (dvs små tynne bånd og 7.25' radius).

Jepp. Jeg synes 9.5" radius er det idelle, men foretrekker 7.25" framfor 12". Det har med spillestil å gjøre, jeg bruker ganske tjukke strenger (12–50 flatwounds) og bender veldig lite. Da forsvinner fordelene med flat radius og tjukke bånd. Det har nok også med å gjøre at min første el-gitar, som jeg spilte på fra jeg var 13 til 20, var en Stratocaster-kopi med vintage specs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 15.13, Arkadian skrev:

Jepp. Jeg synes 9.5" radius er det idelle, men foretrekker 7.25" framfor 12". Det har med spillestil å gjøre, jeg bruker ganske tjukke strenger (12–50 flatwounds) og bender veldig lite. Da forsvinner fordelene med flat radius og tjukke bånd. Det har nok også med å gjøre at min første el-gitar, som jeg spilte på fra jeg var 13 til 20, var en Stratocaster-kopi med vintage specs.

Jess! Jo tjukkere strenger, jo mindre bånd. Eller kassett.

Kunne forøvrig godt tenkt meg en gitar med 7.25. Rent intuitivt antar jeg at det kan passe bedre til sånn tommel over-teknikk, mindre fingerspitzgefühl---med mer fretting med pflatene på pfingertupfene enn spitzene.

  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Selvom jeg egentlig ikke helt har sansen for slike signatur/tribute gitarer, så dukket det aldri opp et egnet objekt for modifisering/ombygging, og da denne ble "re-lansert" igjen sent i fjor høst la jeg like godt inn en bestilling:

IMG_1219.thumb.JPG.3335c107a8fda83e383628845802488d.JPG

Litt ventetid pga Cites, og den kom akkurat én dag for sent til å bli julepresang🙂.

Så denne ble den tredje av de 4 Strat´s jeg har i dag. Iom at jeg er såpass dårlig til å spille synes jeg det fungerer helt fint med en scallopert hals

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer spilte jeg i Horten og var i den forbindelse innom Plekter Musikk og prøvde denne. 

Klarte ikke helt å glemme den og for ei uke siden kom den til Bryne.

1975, original bortsett fra et potmeter (eller var det to?) og 5 way switch. 

3300 gram med herlig Mocca-strat. 

IMG_20200604_201708.jpg

IMG_20200604_201714.jpg

IMG_20200604_201733.jpg

IMG_20200604_201821.jpg

  • Liker 7
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hanspanzer skrev:

I fjor sommer spilte jeg i Horten og var i den forbindelse innom Plekter Musikk og prøvde denne. 

Klarte ikke helt å glemme den og for ei uke siden kom den til Bryne.

1975, original bortsett fra et potmeter (eller var det to?) og 5 way switch. 

3300 gram med herlig Mocca-strat. 

IMG_20200604_201708.jpg

IMG_20200604_201714.jpg

IMG_20200604_201733.jpg

IMG_20200604_201821.jpg

Rått!

Den tikker alle "tøff 70tals strat" boksene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.