Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Anbefalte innlegg

13 timer siden, ptb skrev:

Han har jo stort sett ikke brukt noe annet siden 1969, og noen av de har han jo fortsatt. Flere av de ble jo endret og mikset med gjennom årenes løp, og den han benytter mest i dag er en `77 som han har brukt i ulike konfigurasjoner siden slutten av syttitallet.

 

GettyImages-543036314.jpg

Poenget med at han selv har uttalt at det var svært vanskelig å finne eksemplarer som var gode nok, står fortsatt vil jeg påstå. 😊

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Double trouble...

Her er mine tre Fender Stratocastere. 2 Gilmour inspirerte 57 reissues, og en CS 56

Posted Images

EJ 2005. Lettspilt og uhyre velklingende, men jeg greier ikke helt å bli venn med moderne specs som 12"-radius og ganske feite bånd. Kvalitetsmessig blant de beste Stratocasterne jeg har vært borti, men jeg vurderer å bytte den i en AVRI, AV eller AO, om anledningen skulle by seg.

strato.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
50 minutes ago, Arkadian said:

men jeg greier ikke helt å bli venn med moderne specs som 12"-radius og ganske feite bånd.

Interessant. Som regel klager folk på det motsatte (dvs små tynne bånd og 7.25' radius).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, blaamann skrev:

Interessant. Som regel klager folk på det motsatte (dvs små tynne bånd og 7.25' radius).

Jepp. Jeg synes 9.5" radius er det idelle, men foretrekker 7.25" framfor 12". Det har med spillestil å gjøre, jeg bruker ganske tjukke strenger (12–50 flatwounds) og bender veldig lite. Da forsvinner fordelene med flat radius og tjukke bånd. Det har nok også med å gjøre at min første el-gitar, som jeg spilte på fra jeg var 13 til 20, var en Stratocaster-kopi med vintage specs.

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.11.2019 den 15.13, Arkadian skrev:

Jepp. Jeg synes 9.5" radius er det idelle, men foretrekker 7.25" framfor 12". Det har med spillestil å gjøre, jeg bruker ganske tjukke strenger (12–50 flatwounds) og bender veldig lite. Da forsvinner fordelene med flat radius og tjukke bånd. Det har nok også med å gjøre at min første el-gitar, som jeg spilte på fra jeg var 13 til 20, var en Stratocaster-kopi med vintage specs.

Jess! Jo tjukkere strenger, jo mindre bånd. Eller kassett.

Kunne forøvrig godt tenkt meg en gitar med 7.25. Rent intuitivt antar jeg at det kan passe bedre til sånn tommel over-teknikk, mindre fingerspitzgefühl---med mer fretting med pflatene på pfingertupfene enn spitzene.

  • Forvirret 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Den andre Strat´n jeg har pr. i dag er denne:

DSC02807.jpg

Det er en ´94 American Standard, Midnight Wine - tuxedo. De originale PU´r er byttet ut med Lundgren 60´s (m/hot bridge).

Endret av ptb
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 5 months later...

Skiftet ut plasten og bridgen på straten.

Har aldri moddet en gitar selv før; klarte å la være å ødelegge den. Fornøyd.

Modell: 2015 American Standard Shawbucker

841579490_2020-06-0409_37.04-1(Custom).thumb.jpg.76ff51d6689d9691292dd579e7c8356a.jpg

  • Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvom jeg egentlig ikke helt har sansen for slike signatur/tribute gitarer, så dukket det aldri opp et egnet objekt for modifisering/ombygging, og da denne ble "re-lansert" igjen sent i fjor høst la jeg like godt inn en bestilling:

IMG_1219.thumb.JPG.3335c107a8fda83e383628845802488d.JPG

Litt ventetid pga Cites, og den kom akkurat én dag for sent til å bli julepresang🙂.

Så denne ble den tredje av de 4 Strat´s jeg har i dag. Iom at jeg er såpass dårlig til å spille synes jeg det fungerer helt fint med en scallopert hals

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fjor sommer spilte jeg i Horten og var i den forbindelse innom Plekter Musikk og prøvde denne. 

Klarte ikke helt å glemme den og for ei uke siden kom den til Bryne.

1975, original bortsett fra et potmeter (eller var det to?) og 5 way switch. 

3300 gram med herlig Mocca-strat. 

IMG_20200604_201708.jpg

IMG_20200604_201714.jpg

IMG_20200604_201733.jpg

IMG_20200604_201821.jpg

  • Liker 7
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Hanspanzer skrev:

I fjor sommer spilte jeg i Horten og var i den forbindelse innom Plekter Musikk og prøvde denne. 

Klarte ikke helt å glemme den og for ei uke siden kom den til Bryne.

1975, original bortsett fra et potmeter (eller var det to?) og 5 way switch. 

3300 gram med herlig Mocca-strat. 

IMG_20200604_201708.jpg

IMG_20200604_201714.jpg

IMG_20200604_201733.jpg

IMG_20200604_201821.jpg

Rått!

Den tikker alle "tøff 70tals strat" boksene

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Gubbe said:

Vi får se hvor lenge du beholder den, tenker jeg.

Det avgjøres jo av mengden GAS på andre gitarer, ikke finishen på den jeg har 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Siste aktive tråder

    • Men da tror jeg går for Behringer interfacet, blir perfekt for mitt bruk i såfall. Slipper også å kjøpe inn ekstra som DI boks å slikt. 
    • Jeg er ikke ekspert, men det er stort sett slik: Line-in er for "line level" signaler, som f.eks. fra et keyboard. ignalet fra en gitar er "instrument level", som er mye lavere, og har også høy impedans (forkortet "Hi-Z"). Slike signaler behøver litt hjelp for å få nok signalstyrke til å spilles inn på et komfortabelt nivå. Her kan du enten bruke en DI-boks (helst aktiv), som har som eneste oppgave å ta et svakt, og gjerne høy-impedans (Hi-Z), signal og konvertere det til line level. Hi-Z-innganger i et interface benytter preampen i inngangen til å øke signalstyrken på instrumentsignalet. Hvis du plugger et gitarsignal i en vanlig line-in risikerer du å måtte øke volumet kraftig inne i DAWen din for å få et akseptabelt volum på innspillingen, og det gjør også at du øker nivået på all bakgrunnsstøyen som ble spilt inn samtidig. Ikke optimalt. Boss-brettet ditt har nok mulighet til å pushe ut et mye kraftigere signal enn et vanlig gitarsignal, og antakelig også med lavere impedans, men det er likevel ikke sikkert den leverer nok signalstyrke til å plugge rett i en linjeinngang. Behringer-interfacet som @Audun linket er nok et veldig fint alternativ for en lav pris hvis du trenger fire inputs der alle kan enten benyttes til mikrofoner eller gitarsignaler. Alle fire inputs har mic-preamps og kan settes i Hi-Z modus, og etter hva jeg har hørt og lest så er Behringer-interfacene helt kurant på kvalitet, og stort sett uslåelige på pris.
    • Usikker på hva jeg trenger faktisk. Når er det man har behov for preamp og line in? Tanken var å finne en boks som kan ta inputs fra gitar, bass og kanskje 2 mikrofoner. Som jeg lett kan bruke med mine effekt pedaler, har headphones output og samtidig ha støtte for flstudio. 
    • Du kan bruke en DI-boks for å koble gitar til en line-in uten Hi-Z. Trenger du fire preamps, eller bare fire inputs? Det er mange gode interfacer med to preamps og to line-in, f.eks. Focusrite 4i4
    • Aner ikke. Jeg har et eldre Presonus Audiobox VSL22 og et eldre Focusrite iTrack Solo. Begge funker veldig fint til gitaropptak og andre ting.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.