Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

17 hours ago, SteikBacon said:

Min gamle strat med oppgraderinger. HSS - med multivoiced pickups. Kontrolleres med 6 posisjons rotaryswitch (chickenhead). 

1A7731D2-84F3-4C67-A1D8-6E5F92F97FDC.jpeg

wilkinson-bridge.thumb.png.98571692f000336d481328ab972a2aad.png

Denne er grei også. Ville ha svart, men Tor Emil I fant denne og fikk en bra deal på den. Dessuten passet den rett inn i gitaren uten modifikasjoner siden jeg allerede hadde US mål på Kahleren som stod i den fra før (litt uvanlig siden gitaren var MiJ). Litt voicing har jeg også på denne gitaren(split og TBX Tone Control), men du bør fortelle mer om oppsettet ditt SteikBacon.

Endret av blaamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SteikBacon skrev:

Men er virkelig ingen nysgjerrige på disse multivoiced pickups? De er suverene. Det er for meg (som superkritisk tonenerd) egentlig en liten sensasjon. Fått gitt demo på gitarmessene i Horten og Larvik. Endelig kan man med en og samme gitar teste pickupenes ulike voicinger med «flick of a switch». Jeg har oppdaget jeg liker alle voicingene, og hver til sitt bruk. Og det er så lett å la seg inspirere til ny musikk eller spillestiler med å eksperimentere med disse. Eller har folk prøvd slikt før og "brent" seg på halvveis gode løsninger ala «tapped coil» el.lig, og som gjerne kontrolleres med par ekstra switcher som gjør bruk for kompleks til å egentlig ha full kontroll..?

Det høres spennende ut. Er det du som har laget disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, nikotro skrev:

Det høres spennende ut. Er det du som har laget disse?

Er nok det. Har beskrevet singlecoilene tidligere. Ettersom de aller fleste ikke bruker tonekontroll er den nederste av de ofret til kontroll av disse voicingene. "Katalogiserer" voicingene via rotaryswitch så hele instrumentet kan endre karakter. Fra hot til bright, og litt ekstra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Fete!! (Ikke helt dus med de veldig gulna knottene og pickupene på floyd-straten, men herrefred så fet den er allikevel).

Hehe, de er relativt gule/brune ja. Hadde gått et par runder på dette før. 
Var solgt på denne lenge før den dukka opp på finn, da jeg hadde sikla her: 
https://wildwestguitars.com/electric/fender-custom-shop-black-lightning-floyd-rose-stratocaster-heavy-relic-hss-21-frets-3-tone-sunburst

At akkurat samme gitar plutselig ramla ut på finn en kveld her, ga meg lite valg. Det måtte handles raskt. Meget fornøyd med det. 
Bankkonto osv får bare sutre, men så lenge sjelen er glad, og fruen er på det jevne, så leves det godt med :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.