Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

1 time siden, S-Ove skrev:

Om det er den som stod for salgs på Storhaug i Stavanger, så har den vel vært Sugardaddy65 sin tidligere, han kan sikkert fortelle litt historie på den..

 

 

Det er den ja.

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Skal være litt forsenking, men det er vanlig at pickupskruene står litt høyere enn øvrige skruer på plekterbrettet.

Då må jeg frem med drillen, her er det helt flatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som hadde den før meg hadde byttet plekterbrettet til mint og muligens knotter . Fin farge på den . Jeg rørte ikke pickups eller noe .

Jeg   polerte den , fikset noe småtteri med lakk . Tror jeg polerte bånd , men husker ikke helt sikkert . Den spilte bra for å være en Hignway one . Det var vel noe slitasje på bånd .  Så byttet/solgte jeg til han som du fikk den av .

Har fine bilder av den , men alle er for store for forumet .

 

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

For et par uker siden gikk jeg inn på finn.no for å se om det var noe kult til salgs. Kontoen var ikke akkurat fullstappet, men man kikker da litt uansett. Da så jeg denne annonsen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=106792354

Nesten litt for godt til å være sant, så jeg sendte umiddelbart en melding og spurte om den fortsatt var tilgjengelig. Joda, og han bodde ikke så langt unna, så jeg slo til. Hentet gitaren neste dag, og den var overraskende god å spille på med tanke på at den bare hadde vært stuet bort over lengre tid.

Jeg hadde drømt om å få meg en Strat med lønn hals og 22 bånd i årevis, og endelig ble ønsket oppfylt. Gitaren låter bra, skikkelig Strat-lyd, og bærer lite preg av å ha vært brukt. Klassisk lyd, klassisk look.

22555393_1440313712756253_4499982521604710810_o.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne billig Fenderen kom inn døra for noen dager siden . Visstnok 1985 Japan .

Grei stand , men bånd er noe slitt , som dessverre de fleste av disse er pga tynne, små , svake bånd .

Den har bra klang/sustain og pickup er bra , men særlig spillbar i forhold til det jeg er vant med , er den ikke nå .

Hvor høyt må en ha strengene på Fender med 7.25 radius hals ? Syns strengene  er høye nå , men det dør nesten helt ut ved bending på 3-4 halvtoner høyere oppe på halsen .

DSCN0127.JPG

DSCN0128.JPG

DSCN0129.JPG

DSCN0138.JPG

DSCN0139.JPG

DSCN0141.JPG

DSCN0142.JPG

DSCN0148.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2017 den 23.46, Sugardaddy65 skrev:

Denne billig Fenderen kom inn døra for noen dager siden . Visstnok 1985 Japan .

Grei stand , men bånd er noe slitt , som dessverre de fleste av disse er pga tynne, små , svake bånd .

Den har bra klang/sustain og pickup er bra , men særlig spillbar i forhold til det jeg er vant med , er den ikke nå .

Hvor høyt må en ha strengene på Fender med 7.25 radius hals ? Syns strengene  er høye nå , men det dør nesten helt ut ved bending på 3-4 halvtoner høyere oppe på halsen .

DSCN0127.JPG

DSCN0128.JPG

DSCN0129.JPG

DSCN0138.JPG

DSCN0139.JPG

DSCN0141.JPG

DSCN0142.JPG

DSCN0148.JPG

Jeg liker uansett å ha litt høyde, så for meg har det aldri vært noe dilemma. Ca. 2mm. over 12. bånd med capo på første.
Tror fint det går ned til et sted mellom 1,6 og 1,8mm ihvertfall, så lenge halsen/bånd er ship-shape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på ca. 2mm 1ste streng - skurrer eller dør helt ut når jeg bender 2-3 halvtoner . Fikset et par bånd som var for høye . Den er egentlig noenlunde grei på bånda nå , men kunne vært litt bedre . Det er spesielt fra ca. 12-18 bånd det er verst . Kan nok justere ørlite lavere på nut . Truss er bra justert nå .

Det er nok antakelig mest 7.25 radius som er problemet her . Bånd er slitt og kunne vært bedre men de er nokså jevne nå . Jeg er vant med Gibson og diverse supestratter som har mye flatere radius og strengehøyde 1-1.5mm maks 12 bånd( og da kan jeg bende langt uten fretout) . Nei må nok bare innse at denne gitaren ikke blir vesentlig bedre uten å bytte hals .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Er på ca. 2mm 1ste streng - skurrer eller dør helt ut når jeg bender 2-3 halvtoner . Fikset et par bånd som var for høye . Den er egentlig noenlunde grei på bånda nå , men kunne vært litt bedre . Det er spesielt fra ca. 12-18 bånd det er verst . Kan nok justere ørlite lavere på nut . Truss er bra justert nå .

Det er nok antakelig mest 7.25 radius som er problemet her . Bånd er slitt og kunne vært bedre men de er nokså jevne nå . Jeg er vant med Gibson og diverse supestratter som har mye flatere radius og strengehøyde 1-1.5mm maks 12 bånd( og da kan jeg bende langt uten fretout) . Nei må nok bare innse at denne gitaren ikke blir vesentlig bedre uten å bytte hals .

Det hører kanskje med til historien, at jeg gjerne sliper båndene med ørlitegrann fall fra 12. bånd og opp, samt har en smule svai på halsen (sånn ca. 0,03mm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bånda vært så slitt og så små , så ville nok en planing vært aktuelt . Men er så lite å gå på her . Å påkoste like mye som gitaren kostet på refret er ikke aktuelt . Jeg har krona noen bånd og tatt ned høyden på et par , så den er bedre enn før , men å spille med 2 til 2.5mm høyde blir for kjipt .

Bytte hals - jeg har en del halser liggende og hadde beholdt den originale og skrudd på hvis den ble solgt . En ren Maple hals hadde vært å foretrekke og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.