Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Hentet denne forleden fra en som manglet penger til restskatten !

2004 American Standard visstnok  . Hvis noen har link til specs på denne 2004  så hadde det vært fint .

Jeg må si at denne fargen med noen års fading og maple hals ser meget pent ut . Å spille på denne med 11 strenger og 2mm ( 15 bånd) høy action er nær umulig for meg  . Men det er vel slik Fender folket vil ha de ?

DSCN9635.JPG

DSCN9540.JPG

DSCN9652.JPG

DSCN9658.JPG

DSCN9706.JPG

DSCN9680.JPG

DSCN9692.JPG

DSCN9695.JPG

DSCN9684.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, MAa skrev:

Fett! Likte spesielt godt GMW`en :) 

Min gamle. Kjøpt av gitaristen til Chris Oliva (Savatage)

Denne har vært verden rundt noen ganger.

Hadde motiv fra et av coverene deres når jeg fikk den fra han.

Den er også blitt brukt i en Charvel reklame(!) Han hadde spons, men denne var nok bedre enn de han fikk fra Charvel ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Debris skrev:

Min gamle. Kjøpt av gitaristen til Chris Oliva (Savatage)

Denne har vært verden rundt noen ganger.

Hadde motiv fra et av coverene deres når jeg fikk den fra han.

Den er også blitt brukt i en Charvel reklame(!) Han hadde spons, men denne var nok bedre enn de han fikk fra Charvel 1f600.png

Kult! Gøy med litt historie :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MAa skrev:

Fett! Likte spesielt godt GMW`en :) 

En veldig god gitar. Kan sikkert Debris skrive under på også :) 

Alikevel, So-Cal'n imponerte meg, den er også vanvittig god. Halsene på disse er meget bra. Fikk den jo fra germaniumkid, som hadde bytta til Gotoh floyd bl.a. Står ikke så mye tilbake for GMW'n, men den ser langt fra like fet ut, og halsen på GMW'n er nok hakket bedre syns jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Hentet denne forleden fra en som manglet penger til restskatten !

2004 American Standard visstnok  . Hvis noen har link til specs på denne 2004  så hadde det vært fint .

Jeg må si at denne fargen med noen års fading og maple hals ser meget pent ut . Å spille på denne med 11 strenger og 2mm ( 15 bånd) høy action er nær umulig for meg  . Men det er vel slik Fender folket vil ha de ?

DSCN9635.JPG

DSCN9540.JPG

DSCN9652.JPG

DSCN9658.JPG

DSCN9706.JPG

DSCN9680.JPG

DSCN9692.JPG

DSCN9695.JPG

DSCN9684.JPG

Fin gitar og et perfekt setup,  spør du meg :)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den endret uansett - kunne ikke la den være sånn . ?

Justerte ned høyden det som gikk uten klirr- litt under 1.5mm på de tynneste og stemte ned en halvtone . Nut og truss var temmelig bra . Men liker  ikke profilen på halsen .

Blir nok aldri venn med Fender uansett .

Tykk E streng klirrer nesten samme f#en hva strengehøyden er......Nei en må nok ut med 15+ for en bra  Fender antakelig . Har aldri prøvd disse dyre CS Fender . Er de vanvittig mye bedre enn de vanlige Fender USA ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Nå er den endret uansett - kunne ikke la den være sånn . 1f602.png

Justerte ned høyden det som gikk uten klirr- litt under 1.5mm på de tynneste og stemte ned en halvtone . Nut og truss var temmelig bra . Men liker  ikke profilen på halsen .

Blir nok aldri venn med Fender uansett .

Tykk E streng klirrer nesten samme f#en hva strengehøyden er......Nei en må nok ut med 15+ for en bra  Fender antakelig . Har aldri prøvd disse dyre CS Fender . Er de vanvittig mye bedre enn de vanlige Fender USA ?

Greia med Fender er at det varierer veldig.

Jeg har hatt knallbra Jap Fendere og jeg har hatt så der Custom Shop Fendere. 

Tror du må opp på Masterbuilt for å være 100% trygg, alle jeg har prøvd har vært gode.

Men de er fryktelige dyre.

Moralen er bruk mindre penger på en Suhr og få en gitar som matcher Masterbuilt uten problemer!

Min høyst subjektive mening?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok Gibson og de gamle hair metal Superstrattene 80-90 talls for min del .....Går alltid tilbake til disse uansett . Jeg syns Fender USA virker "billige" i forhold til Jackson og Gibson - til og med de gamle Japan Charvel/Jackson Professional fra ca. 89-1992 føles mye bedre ut . Er ikke fullt så glad i nyere Jackson fra ca 2000 og nyere . Føler selv at mye  av gitarene fra ca 1985 og utover 90 tallet var veldig bra kvalitet fra Jackson-Ibanez- Gibson -Kramer - Peavey etc. .

Gibson syns jeg holder bra jevn kvalitet . Sjelden jeg er borti dårlige Gibson  , men nå er de fleste jeg  er borti temmelig strøkne .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt Fender strat-type instrumenter og har sikkert hatt mellom 20-30 Fendere.

Finner jeg en magisk Fender som passer meg igjen kjøper jeg den på flekken.

leter jo alltid etter gitarer, ingen vits å prøve å holde sykdommen i sjakk haha

Men for meg er rett og slett Suhr og Tyler bedre verktøy, no issues rett og slett!

Låter bra, perfekte båndjobber, topp deler, holder tuninga og har lett tilgang til de øverste bånda.

Tyler Black Classic'n min har vært hovedgitar siden jeg fikk den og det ser ikke ut til at noe skal erstatte den.

Jeg hadde en hangup på Fendernavnet helt til en kamerat kjøpte seg en billig ESP 400 series som var bedre laget og låt bedre enn min US Fender!

 

 

Endret av Debris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superduperstrat #3. 

Riktig nok ikke min, men blir nok å ha denne i omkretsen og til eget bruk ofte. Og kan vel fortelle litt..

Det reageres når man forteller hvor mange pickupkombinasjoner dette oppsettet mitt har, 23 stk. Som er mye, veldig mye, for mye??..?? Vel. De to enhetene man ratter mest på er, iallefall i mitt bruk, volumkontroll og pickupvelgeren. Tonekontrollene er stort sett uberørt. Disse ubrukte knottene har jeg gitt  mer attraktiv funksjonalitet. Det jeg har gjort på denne er å bytte ene tonekontroll til annen type tonekontroll, en toneswitch. Dette gjemmes bak en rotaryswitch som monteres med tradisjonell knott på. Alt ser og oppfører seg normalt. Rotaryswitch styrer pickupene og har 4 posisjoner. Bright, comp, hot og siste som kombinerer seriekobling av pickups (iht valget på 5-veis pickupvelger) og en midrangy tone fra bridge og neck alene. Jeg setter den på "hot" og den er akkurat som de forrige pickupene jeg hadde. Dette utgjør dermed 20 lyder, men som brukes på intuitiv riktig måte. Man velger bare voicing på hele instrumentet og spiller normalt. Siste 3 pickupvalg kommer i midtposisjon på pickupvelger, der kan jeg velge midtpickup alene eller bridge-neck parallell (som midt på en tele) via pushpull på volumknott. 

Det er forøvrig også piezo på denne som kan brukes både passivt og aktivt (til preamp av no slag). Passivt er piezo "kalibrert" til pickupene så det låter ganske sweet. Gir en grunntone fra magnetisk pickup med litt "akustisk" klang på topp. 

Alt i en pakke som altså ser og behandles normalt..

IMG_0081.thumb.JPG.5ad7a1d9dc0f41913a045b4f76925142.JPG

Endret av SteikBacon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.