Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Heisann :-)

Er ikke noe fotograf som dere ser, men her er de tre stratene mine. En Fender 50th Anniversary, en Fernandes som jeg ikke har klart å finne maken til, som før hadde rødt gripbrett og gull Kluson type stemmeskruer, messingnut men som nå har fått nye bånd og slipt og utflatet gripebrett og Sperzel. Siste er en Squier classic Vibe.

post-9051-0-52596300-1419113578_thumb.jp

post-9051-0-79115800-1419113593_thumb.jp

post-9051-0-09802900-1419113613_thumb.jp

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at det står jo Fender, men det stod også Squier med liten skrift ved siden av. I min ungdom måtte jo det pusses vekk, hehe. Squier var jo ikke fett lissom.

Finishen på halsen var ganske matt ja, fantastisk bra hals. Stemmeskruene er den billige varianten ja, men har fungert helt fint.

Tror en tidligere kollega hadde en lignende. Har du skunk stripe bak på halsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine gitarer. Er det såkalt "launch control" på Fernandesen, et merke som er grovt undervurdert i Norge?

Takk :-) Tror det er det det heter. Er fase og ut av fase på alle tre mikkene samt av i midtposisjon. Mistenker at denne er produsert av Tokai, og ja dette er bra saker. Originalpickupene har en spesiell , men meget bra lyd. Dette er favorittgitaren lydmessig til kona mi og de mikkene blir med all sannsynlighet værende i gitaren så lenge de funker. Har også v-profil på halsen som er meget behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min selvbyggde Strat. Og NÅ har den fått helhet i fargene. Ikke som på første bilde i denne tråden. Det er en skikkelig gitar.

Den i sølv blir enn billiggitar som jeg ikke blir redd for å låne bort men med betraktelig bedre lyd enn en Squire feks. Den får Dragonfire screamers HSH. Kan nevne at den har Wilkinson stol og stemmeskruer. Stemmeskruene er ikke montert enda. HSH ser tøft ut også. Guitarfetish kropp av billig serie og hals er fra en Chord.

Helge

post-13591-0-32889000-1419456489_thumb.j

post-13591-0-26758600-1419457570_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om å legge et lyst teppe under den sorte gitaren før du fotograferer. Når det gjelder gitaren din - skal vi si stratinspirert rockegitar?

Sånn at lysmåleren blir forvirret, og bildet undereksponert - slik at gitaren blir enda mindre tydelig? Bedre å la være, vel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn at lysmåleren blir forvirret, og bildet undereksponert - slik at gitaren blir enda mindre tydelig? Bedre å la være, vel... :)

Hørt om skikkelig fotoapparat. Har man det så løser man lett slike problemer. Min far har og gjør det og løser problemet med innstillinger på kameraet. Med det fotoapparatet koster 32000kr. Selv bruker jeg iPad som fotoapparat. Når jeg mener lyst mener ikke hvitt selvfølgelig.

Har jeg lys gitar fotograferer jeg i kasse hvis ikke legger jeg nisserødt teppe under. Ikke hvitt.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar ut betyr gitar inn ;)

Fender Classic 60`s Strat. Visste ikke at lake placid blue var såååå sexy :D

Noe uvant med 7-ish radius på fretboard, men so far so good :)

attachicon.gif2014-12-18 22.30.52.jpgattachicon.gif2014-12-18 22.30.29.jpgattachicon.gif2014-12-18 22.29.54.jpgattachicon.gif2014-12-18 22.29.49.jpgattachicon.gif2014-12-18 22.29.31.jpgattachicon.gif2014-[attachment=20420:2014-12-18 22.29.09.jpgattachicon.gif2014-12-18 22.29.02.jpg

Der dukket den opp igjen ja :)

Har hatt det mye moro med den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.