Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

En partscaster jeg er godt fornøyd med. Låter knall og har god og passe feit hals.

Mexico kropp, Japan 57 reissue hals fra 97, Fender CS 54 pickups og Callaham bro. Plekterbrettet er NOS nitro fra Lashing Guitars, derfor passe mintgrønt. Denne har jeg satt opp med blender pot.

16055627082_acc51bb10f_b.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin! Blender pot, hvordan funker den? :)

Får vel poste et bilde av min snart også!

Takker :)

Den øverste tone pot´en er master, den nederste blender gradvis inn bridge pup når neck pup er valgt, og gradvis inn neck når bridge pup er valgt. I pos. 2 og 4 kan man derfor blende inn alle pickupene i en salig suppe. Med neck og bridge blandet låter det litt sånn mildt Tele-digg-aktig. En annen kul setting er å spille på bridge og blande inn bare en touch neck, så blir tonen veldig feit og fin. Blender pot er mer anvendelig enn jeg trodde før jeg installerte.

Klart du må vise din!

Endret av 747
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min første skikkelige el-gitar. Kjøpt ny i `92/`93 for hardt opptjente penger :) Utrolig bra gitar, og hovedgrunnen til at jeg aldri har vært så interessert i CS strat`er. Det er også den gitaren jeg utvilsomt har gigga og øvd mest med, så det er så og si ingen finish igjen på baksiden av halsen. Det var i grunn min eneste i gitar i 15 år eller no, så den har noen timer bak seg :)

Har bytta ut plastikken med Fatboy, og pickup`ene som står i der i dag er Onamac `s `64 sett.

20141219_215247_zps68b3c4a1.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en MIJ, M-serienr, men ikke sikker på modellnavnet. Hvis noen vet det, så gjerne si ifra :)

Det ser ut som en Fender Stratocaster ST62-XX/62' Reissue, hvor XX er et tall som spesifiserer videre modellnavnet og prisen. Går typisk fra 50 til 115 der forskjellen er basswood-kropp på de billige gitarene sammen med Japan hardware. Til alder-kropper og US hardware på de dyrere. De usedvanlige gode halsene er som regel de samme på de bililge som de dyre modellene.

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Stratocaster ST62-XX, hvor XX er et tall som spesifiserer videre modellnavnet og prisen. Går typisk fra 50 til 115 der forskjellen er basswood-kropp på de billige gitarene sammen med Japan hardware. Til alder-kropper og US hardware på de dyrere. De usedvanlige gode halsene er som regel de samme på de bililge som de dyre modellene.

Takker, men er ikke sikker på at det er 62ri. Se bl.a. trussrod-justering på headstocken. På headstocken så stod det Squier med liten skrift, men pussa selvfølgelig det vekk for mange år siden. (helt på tuppen.)

20141220_200639_zps861e8813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens at disse kom både med vanlig Fender-logo og med vanlig Squier-logo. Er der disse som nesten ikke har lakk på halsen? Har hatt to '94 Squier-strater som ser identisk ut med de to siste som er postet her. Samme trussrod-brønn og antakeligvis samme småkjipe, men fungerende stemmeskruer.

Halsprofil er litt kraftig C-profil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likner på MIJ-Straten bestekompisen min på videregående hadde på midten av nittitallet. Jeg hadde billigste Epiphone Les Paul, tynn kropp uten binding. Var det LP 100 den het tro? Ettersom begge ville være Slash trengte kompisen min humbucker i bridge. Passet bra ettersom jeg ville ha single coil i neck fordi jeg var godt igang med å forelske meg i Blood Sugar Sex Magik.

Så da hentet vi en sløv brødkniv og sagde løs på plekterbrettet på Straten og moste humbucker´n nedi. Det så jævlig ut, men vi var happy begge to med hvordan det låt. Et par måneder senere rygget fadern bilen over Les Paul´en min på hytta. Det ble en av de halsbruddene som definitivt ikke lar seg reparere. Snipp, snapp, snute osv :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at det står jo Fender, men det stod også Squier med liten skrift ved siden av. I min ungdom måtte jo det pusses vekk, hehe. Squier var jo ikke fett lissom.

Finishen på halsen var ganske matt ja, fantastisk bra hals. Stemmeskruene er den billige varianten ja, men har fungert helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at det står jo Fender, men det stod også Squier med liten skrift ved siden av. I min ungdom måtte jo det pusses vekk, hehe. Squier var jo ikke fett lissom.

Finishen på halsen var ganske matt ja, fantastisk bra hals. Stemmeskruene er den billige varianten ja, men har fungert helt fint.

Var dette når du var skummel metal gutt? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.