Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Den 22. april 2016 at 17.19, El_Aba skrev:

image.jpeg

Det er en ting jeg ikke forstår og det er at det er bare en humbucker og det er alt. Hvorfor ikke utvide feks sånn: en single soil i middle og treveisvender med coilsplit i bridge. Den ville blitt mye mer allsidig.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rottenikken skrev:

Den ville blitt mye mer allsidig.

Kanskje han ikke har noe behov for at akkurat denne gitaren skal være allsidig? Og fordi det er tøft som f med kun én bucker. Kjører samme løsning selv på Charvelen min, singlecoilene er kobla ut og bare «til pynt» :)

Angående coilsplit så er ikke dette noe som nødvendigvis låter bra med en random humbucker. Det kan funke greit til å emulere singlecoillyd på et par låter til nød, men veldig overbevisende låter det ikke med mindre pickupen er konstruert med tanke på dette.

Endret av Aphelion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Rottenikken skrev:

Det er en ting jeg ikke forstår og det er at det er bare en humbucker og det er alt. Hvorfor ikke utvide feks sånn: en single soil i middle og treveisvender med coilsplit i bridge. Den ville blitt mye mer allsidig.

Ikke at "diskusjonen" egentlig trenger flere svar, men jeg vet av erfaring at samtlige av mine gitarer, med unntak av telecasteren, hadde klart seg lenge med bridge-pickup og evt en on/off-switch. Har hatt gitarer som har vært overlesset av allsidighet, med fler knotter, pots og brytere enn et middels miksebord, men når jeg spiller på dem så ender alle opp med å stå på bridge-pickup med volum og tone på max, alle muligheter avslått, og med dertil frustrasjon når jeg kommer borti ting mens jeg spiller og føkker opp lyden.

For de som trenger allsidighet er det bra at det finnes så mye muligheter og kompetanse på markedet i dag som det gjør, men det er ikke for alle! Har selv en strat som skal konverteres til pønkegitar og går fra standard SSS til én skråstilt bucker koblet rett på jacken. Passer meg ypperlig!

Ellers: fet strat, Aba!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rottenikken skrev:

Det er en ting jeg ikke forstår og det er at det er bare en humbucker og det er alt. Hvorfor ikke utvide feks sånn: en single soil i middle og treveisvender med coilsplit i bridge. Den ville blitt mye mer allsidig.

De over her har vel egentlig svart greit på dette:)

Til info så har jeg også en gitar som visstnok kan glimre med opptil 18 kombinasjoner av mikk-funksjoner.... Bruker kun bridge der også gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. april 2016 at 8.59, andreasf skrev:

Jeg har en delegitar.

blonde.jpg

Den får meg til å tenke på min Partoscaster. Samme stilen og lønn hals, standard strat fasong og et  diskret og beskjedent utseende på samme måte som min. 

Den er pen. Veldig diskret og beskjeden men de gitarene har også sin charm. Jeg liker den meget godt.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.